بهره‌برداری از گیاه‌دارویی آنغوزه در مهریز آغاز شد

    کد خبر :37952

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز با اشاره به بهره‌برداری گیاه دارویی و صنعتی آنغوزه در این شهرستان، گفت: هر گیاه آنغوزه دارای 20 تا 40 گرم شیره است که در صنعت داروسازی به کار می‌رود.

به گزارش  بازتاب به نقل از ایسنا، سیدعلی باقری اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی صورت گرفته و نیز وضعیت بارندگی شهرستان در سال جاری و همچنین با عنایت به مصوبه کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بعد از حدود چهار سال زمینه بهره‌برداری این گیاه فراهم آمده است .

وی با بیان این که بهره‌برداری از گیاه آنغوزه فقط از طریق شرکت در مزایده و تعیین بهره بردار و صدور مجوز از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری امکان پذیر بوده و برداشت غیرقانونی آن جرم است، افزود: در مراتعی که بهره‌برداری صورت می‌گیرد بعد از برداشت محصول عملیات احیاء مراتع شامل بذرپاشی و کپه کاری انجام می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز گفت: از هر گیاه آنغوزه 20 تا 40 گرم شیره استحصال می‌شود که از شیره آن ده‌ها نوع ماده دارویی ارزشمند بدست می‌آید که به علت نبودن صنعت تبدیل در ایران، به صورت خام و بدون فرآوری صادر می‌شود .

باقری در ادامه از متقاضیان بهره بردار خواست تا با مراجعه به سایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد به نشانی http://yazd.frw.org.ir و دریافت اسناد مزایده و اطلاع از شرایط آن، حداکثر تا ساعت 10 مورخ 1/4/96 با تحویل اسناد به دبیرخانه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در مزایده مربوطه شرکت نمایند .

وی در پایان خاطرنشان کرد: با متخلفان بهره بردار به استناد ماده سه قانون حفاظت و بهره‌برداری برخورد قانونی می‌شود .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید