هیلی در تظاهرات مخالفان رییس جمهور ونزوئلا: یک میلیون شهروند ونزوئلا از مرز کلمبیا گریخته‌اند اما مادورو در رستوران‌های خوب غذا می‌خورد

    کد خبر :379379

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل طی اقدامی غیرمعمول به تظاهرات مخالفان نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا پیوست.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات مقابل مقر سازمان ملل در نیوریورک برگزار شد و معترضان خواهان کناره گیری مادورو شدند.
هیلی در جمع مخالفان مادورو بلندگو به دست گرفت و طی سخنانی گفت: ما برای ونزوئلا مبارزه می‌کنیم و قصد داریم تا زمان رفتن مادورو این کار را ادامه دهیم.
سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین اظهار داشت، از مرز کلمبیا که حدود یک میلیون شهروند ونزوئلا در پی بحران اقتصادی به آنجا گریخته اند، بازدید کرده است. وی افزود: این اتفاق در حالی است که مادورو در رستوران‌های خوب غذا می‌خورد.
اقدام غیرمعمول هیلی پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته جاری گزینه نظامی علیه دولت مادورو را مطرح کرد.
مادورو بعد از سخنان ترامپ به نیویورک رفت و در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آمریکا در پی «تهاجم دائمی» است. با این حال، او اظهار داشت که مایل است با ترامپ دیدار کند.
ونزوئلا با تورم شدید روبرو است. پیش بینی می‌شود که میزان تورم در سال جاری میلادی به یک میلیون درصد برسد. بدین ترتیب، بسیاری از مردم این کشور توان تامین کالا‌های اساسی را نخواهند داشت. تاکنون ۲.۳ میلیون نفر از ونزوئلا گریخته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید