گرانی پدهای تنبلی چشم/ خانواده ها از دستمال کاغذی استفاده می کنند

    کد خبر :379366

عضو هیئت مدیره جامعه اپتومتری ایران با اشاره به عدم پوشش بیمه ای پدهای تنبلی چشم گفت: این وضعیت باعث شده که خانواده های کم درآمد بناچار از دستمال کاغذی و پارچه خانگی برای کودکانشان استفاده ک

شهرزاد نکونام ظهر جمعه در نشست خبری هشتمین کنگره جامعه اپتومتری ایران که قرار است از ۱۹ تا ۲۰ مهر ۹۷ در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود، اظهار داشت: برخی بیمه های پایه و تکمیلی، خدمات عینک طبی را تحت پوشش قرار می دهند و طبق تعرفه مبلغی بابت عینک و افراد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی بینایی افزود: بینایی بچه ها از اهمیت بالایی برخوردار است که از همین رو لازم است نیازهای بینایی آنها باحداقل هزینه و تحت پوشش بیمه ها تامین شود.

نکونام ادامه داد: متاسفانه یکی از لوازم مورد نیاز کودکان در شرف کم بینایی و نابینایی پدهای تنبلی چشم است که آن را به مدت چند ساعت می بایست روی یکی از چشم ها ببندند اما این پدها بیمه نبوده و اکثرا وارداتی هستند. در نتیجه شاهد هستیم که خانواده های کم درآمد و نیازمند به ناچار به جای پد تنبلی چشم از دستمال کاغذی و پارچه خانگی برای کودک خود استفاده می کنند که این مسئله از نظر روانی به بهداشتی درست نیست.

عضو هیئت مدیره جامعه اپتومتری ایران توضیح داد: یک کودک دچار کم بینایی می بایست پد تنبلی چشم را به مدت ۳ ساعت در روز استفاده کرده و پس از آن از پد دیگری استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از پدهای تنبلی چشم برای کودکان زیر ۱۰ سال که دچار کم بینایی هستند می بایست به مدت ۹ ماه تا سه سال استفاده شود که همین مسئله هزینه زیادی به خانواده ها تحمیل می کند.

نکونام با عنوان این مطلب که قیمت یک پد تنبلی چشم قبل از گرانی ها ۴ هزار تومان بود افزود: در حال حاضر با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت ها به نظر می رسد هزینه یک پد تنبلی چشم بین ۲.۵ تا ۳ برابر افزایش قیمت داشته است.

به گزارش مهر، عضو هیئت مدیره جامعه اپتومتری ایران در ادامه از ارائه خدمات رایگان اعضای جامعه اپتومتری به افراد مستضعف در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: در زلزله کرمانشاه اعضای جامعه اپتومتری نسبت به تجویز رایگان عینک برای مردم زلزله زده اقدام کردند. همچنین در اردوهای جهادی نیز شرکت کرده و به صورت افتخاری به مردم محروم خدمات ارائه می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید