ضرورت بیمه شدن عدسی ها و لنزهای تماسی

    کد خبر :379359

عضو هیئت مدیره جامعه اپتومتری ایران با اشاره به نوسانات شدید ارز و تغییرات وضعیت اقتصادی مردم، از وزارت بهداشت درخواست کرد نسبت به تامین فرم عینک و عدسی های تماسی با ارز دولتی اقدام کند.

علی سیفی در نشست خبری ظهر جمعه، گفت: نوسانات شدید ارز و تغییرات وضعیت اقتصادی مردم به ویژه اقشار کم درآمد باعث شده خدمات بینایی تحت الشعاع قرار بگیرد.

وی با تاکید بر حیاتی بودن خدمات بینایی بویژه برای کودکان و نوزادان افزود: با توجه به اینکه اغلب لوازم خدمات بینایی همچون فرم عینک، عدسی ها و لنزهای تماسی وارداتی است به وزارت بهداشت پیشنهاد می کنیم این قبیل اقلام جزو سامانه نیما قرار بگیرد.

کارشناس ارشد اپتومتری ادامه داد: فرم عینک قبل از گرانی ها حداقل ۱۰۰ هزار تومان بود که با افزایش ۲.۵ تا ۳ برابری قیمت ها شاهد هستیم که مردم نمی توانند از عینک استفاده کنند.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اجرای طرح سنجش بینایی دانش آموزان اول ابتدایی گفت: زمانی که سنجش بینایی را برای کودکان انجام می دادیم شاهد بودیم که برخی خانواده ها از گرفتن عینک سر باز زده و بعضا از عینک های دست دوم همسایه ها برای کودکان خود استفاده می کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید