محمود میران: با آمادگی و طرز تفکر مسابقات جهانی می‌توانیم در المپیک مدال بگیریم

  • ورزشی
  • جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۵۳
    کد خبر :379235

محمود میران، ملی‌پوش سابق تیم ملی جودو گفت: عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات جهانی خوب بود و قطعا با حفظ آمادگی و طرز تفکر این مسابقات می‌توانیم به مدال المپیک خوش‌بین باشیم.

محمود میران در خصوص عملکرد سه ملی‌پوش جودو ایران در مسابقات قهرمانی جودو باکو اظهار داشت: بچه‌ها عملکرد خیلی خوبی داشتند. خدا را شکر سعید ملایی به مدال طلا دست یافت، محمد محمدی بریمانلو نیز در مسابقاتش یکی از یکی بهتر ظاهر شد و جواد محجوب نیز اگر دچار مصدومیت نشده بود به نتیجه بهتری دست یافته بود.

وی تصریح کرد: نتیجه‌ای که کسب کردیم خیلی خوب بود و تیم ما در دنیا به مقام چهارم دست یافت. عنوانی که ما در مسابقات جهانی 2001 آلمان نیز کسب کرده بودیم. نتیجه کسب شده حاصل برنامه‌ریزی فدراسیون در سال‌های اخیر و حضور در مسابقات مختلف بود که باعث شد تا بچه‌های ما تجربه لازم برای کسب نتیجه در مسابقات جهانی را کسب کنند. امیدوارم در آینده نیز تیم ملی فراتر از حالت گل خانه‌ای و حضور 3 جودوکار باشد و با حضور یک تیم کامل بتوانیم مدال‌های بیشتری را کسب کنیم. به نظر من استعداد این مهم نیز وجود دارد اما این کار مستلزم سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریز ی بهتر است.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی جودو در سال 2001 در خصوص شانس کسب مدال توسط ملی‌پوشان در المپیک 2020 توکیو گفت: قطعا به کسب مدال المپیک توکیو خوش‌بین هستم اما نباید فراموش کنیم هنوز 2 سال زمان به المپیک باقی مانده است. در این دو سال عملکرد ملی‌پوشان، حفظ روند آنها و عدم مصدومیت در کسب مدال المپیک تعیین کرده است. باید مراقب باشیم ملی‌پوشان نیز دچار جودو زدگی و کاهش انگیزه نشوند. دو سال باقی مانده زمان بسیار مهمی برای آماده‌سازی جسمی و روحی ملی‌پوشان برای المپیک است و اگر با همین طرز فکر و آمادگی مسابقات جهانی در المپیک حاضر شویم به مدال دست پیدا خواهیم کرد.

میران در خصوص نقش آندره در موفقیت تیم ملی جودو گفت: قطعا نقش آندره در عملکرد خوب بچه ها بی‌تاثیر نبوده است. از نزدیک با کار آندره آشنایی ندارم اما به نظر من عملکرد او در عملکرد بچه‌ها تاثیرگذار بوده است. نکته مثبتی که در عملکرد بچه‌ها وجود داشت، استفاده از تکنیک‌های جودو توسط آنها بود که باعث خوشحالی من شد. مسئله‌ای که در چند سال گذشته صورت نمی‌گرفت اما در باکو شاهد ارائه تکنیک‌های به روز جودو توسط ملی‌پوشان بودیم که باید بابت این نمایش و کسب مدال‌های ارزشمند به بچه‌ها، کادرفنی و فدراسیون جودو تبریک گفت.

به گزارش تسنیم ،وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بازنشستگی رئیس فدراسیون جودو و احتمال تغییر و تحولات در این فدراسیون، نمی توان نگران روند رو به رشد جودو ایران بود، گفت: در ورزش بحث تجربه در مدیریت و مربیگری بسیار مهم است. درخشان نیز تجربه بسیار خوبی دارد و در گذشته مدت 12 سال رئیس فدراسیون بود که موفقیت‌های خوبی داشتیم. بعد از بازگشت ایشان در 2 سال گذشته نیز مجددا مدال‌های خوب و موفقیت‌های بزرگی را تجربه کردیم.

ملی‌پوشان سابق جودو ایران خاطر نشان کرد:به نظر من نباید مدیران موفق و باتجربه را به راحتی از دست بدهیم. اگر قانون قرار است اجرایی شود و امکان حضور آنها در جایگاه ریاست وجود ندارد باید در پست‌های دیگر که مغایرتی با قانون ندارد از وجود آنها استفاده کنیم. ای کاش حداقل در بحث ورزش می‌توانستیم از مدیران باتجربه استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید