هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست معرفی شد

    کد خبر :379170

هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست (Oculus Quest) رسما معرفی شد. هدست VR مستقل شرکت آکیولس فاقد کابل‌های اضافی بوده و می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از واقعیت مجازی را برای کاربران رقم بزند.

زیرمجموعه فیسبوک یعنی آکیولس که در زمینه واقعیت مجازی فعالیت دارد، از یک هدست آل این وان مستقل با نام “Quest” پرده برداشت. این یعنی دستگاه فاقد کابل‌های اضافی، ماژول‌های ردیابی اکسترنال یا کامپیوتری شخصی برای اجرای آن بوده و می‌تواند تجربه‌ای کامل را از این فناوری به همراه داشته باشد.

این هدست از سیستم ردیابی Oculus Insight و کنترلرهای اضافی Touch استفاده می‌کند. “Insight” به چهار سنسور فوق عریض و الگوریتم‌های بصری کامپیوتر برای تعیین موقعیت دقیق شما وابسته است.

هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست با دو نمایشگر Oculus Go با وضوح 1440×1600 برای هر چشم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. تنظیمات فاصله لنز برای راحتی مطلوب نیز به نمایشگرها و سیستم صوتی داخلی برای تکمیل سخت افزار کمک خواهند کرد.

هدست جدید آکیولس به همراه کنترلرهای Touch که شباهت بسیاری به کنترلرهای هدست Rift دارند، از بهار 2019 با قیمت 399 دلار به فروش خواهد رسید.

در کنار این سخت افزار جدید، مدیران از Rift Core 2.0 هم پرده برداشتند. این نرم افزار جدید علاوه بر ارائه رابط کاربری جدید، با امکاناتی متعدد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ظاهرا از اوایل اکتبر (اواسط مهر)، این نرم افزار به تدریج در اختیار دارندگان هدست‌های Oculus Rift قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید