کارخانه فرآوری گل محمدی بردسیر افتتاح شد

    کد خبر :37904

 

کارخانه 35 تنی فرآوری گل محمدی (ماه گلاب لاله زار )بردسیر کرمان با حضور حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان مورد بهره برداری قرار گرفت .

فرماندار شهرستان بردسیر روز شنبه درحاشیه راه اندازی این کارخانه گفت : عملیات اجرایی کارخانه فرآوری گل محمدی در این شهرستان بر محور اقتصاد مقاومتی یک سال قبل آغاز شده بود که تمام مراحل ساخت آن بوسیله بخش خصوصی با بیش از 40 میلیارد ریال هزینه انجام گرفته است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، مجید نجف پور با بیان اینکه این کارخانه قابلیت فرآوری گل محمدی را تا 60 تن در روز دارد افزود: با راه اندازی این کارخانه بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه کارگاه های کوچک گلابگیری می توانند روزانه پنج تن گل را فرآوری کنند عنوان کرد: این در حالی است که کارخانه صنعتی فرآوری گل محمدی ‘ماه گلاب لاله زار’ به ظرفیت فرآوری 35 تن گل در روز راه اندازی گردیده است و تواند تاثیر مضاعفی در ارزش افزوده محصول گل این منطقه داشته باشد .

نجف پور عنوان کرد: بازدید از روند توسعه کشت گل محمدی از جمله برنامه های استاندار کرمان و معاون امور مجلس رئیس جمهوری در این سفر یکروزه به بردسیر خواهد بود.

وی ادامه داد: با تدابیر مدیریت ارشد استان کرمان در زمینه اصلاح الگوی کشت و اجرای طرح همیاران آب سالانه 300 هکتار به سطح زیر کشت گل محمدی در بردسیر افزوده شده است.

نجف پور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گل محمدی در بردسیر به 2 هزار و 800 هکتار رسیده است افزود: از آنجا که ظرفیت کارخانه های فرآوری گل محمدی در این مناطق محدود بود، راه اندازی کارخانه های فرآوری گل بر محور اقتصاد مقاومتی نیز در دستور کار دولت تدبیر امید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بازدید از سایت گردشگری و مزارع گل محمدی و همچنین کلنگ زنی پروژه اتصال 2 بخش لاله زار و گلزار ( لاله زار – شیرینک – گلزار) به طول 22 کیلومتر نیز از برنامه های استاندار کرمان و معاون امور مجلس رئیس جمهوری در سفر امروز به بردسیر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این سفر 6 کارگاه گلابگیری که با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید راه اندازی شده به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به حجم گل تولیدی در شهرستان بردسیر اظهار کرد: امسال برخی از کارخانه های فرآوری مجبور شدند تا 105 تن گل را در روز فرآوری کنند که امیدواریم با راه اندازی کارخانه ها و کارگاه های فرآوری در این زمینه این مشکل مرتفع شود.

فرماندار بردسیر با بیان اینکه طی سال گذشته ساخت 2 کارخانه صنعتی فرآوری گل محمدی در شهرستان بردسیر در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: در راستای افزایش دانش کشاورزی، بسته های آموزشی بین کشاورزان توزیع و آموزش های لازم انجام شد به گونه ای که امروز کشاورزان 15 درصد از گل های خود را به صورت غنچه برداشت می کنند.

وی با اشاره به توسعه کشاورزی ارگانیک در بردسیر اظهار کرد: 500 هکتار از سطح زیر کشت گل محمدی در بخش لاله زار کاملا ارگانیک و طبیعی است و در تهیه گلها از هیچ نوع کود شیمیایی و سمی استفاده نمی شود.

چندی قبل مجتمع کارخانجات هامر بردسیر با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاندار کرمان به بهره برداری رسید.

استاندار کرمان صبح امروز (شنبه) به همراه حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان استانی به منظور افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح عمرانی و بازدید از روند عملیات اجرایی برخی پروژه های اقتصاد مقاومتی وارد بردسیر شد.

سطح زیر کشت گل محمدی در بردسیر به 2 هزار و 800 هکتار رسیده است.

مرکز شهرستان بردسیر در 60 کیلومتری شمال کرمان واقع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید