معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها :

طرح “تبدیل مدارس متروکه به دهسرا” به هیات دولت می‌رود

    کد خبر :379030

طرح تبدیل مدارس متروکه به دهسرا که چندی پیش تحت عنوان پیشنهادی از سوی وزارت کشور به آموزش و پرورش مطرح شد قرار است به زودی برای تصویب به هیات دولت برود.

سعیدرضا جندقیان در گفت‌وگو با ایسنا آخرین وضعیت “طرح تبدیل مدارس متروکه به دهسرا” را تشریح کرد و گفت: آمار و اطلاعات مدارس متروکه را درکل کشور احصا کردیم و قرار شد که در قالب تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش، بهره‌برداری از مدارس متروکه به دهیاری‌ها واگذارشود. در حقیقت به استناد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، این امکان به نهادهای عمومی و غیردولتی داده شده که از فضاهای بلااستفاده دولتی بهره برداری‌کنند.

وی ادامه داد: به استناد این قانون تصمیم گرفتیم که با آموزش و پرورش مکاتبه کنیم و در پیشنهادی مشترک توسط وزارت کشور و آموزش وپرورش این طرح را به هیات دولت بفرستیم تا تصویب شود.در حقیقت قصد داریم مصوبه هیات دولت را در این زمینه اخذ کنیم.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصریح کرد:این اقدام استناد به قانون است و اگر هم قرار باشد تفاهم نامه‌ای میان وزارت کشور و آموزش و پرورش منعقد شود بعد از دریافت مصوبه هیات دولت دراین زمینه خواهد بود.تااین دو وزارتخانه در فرآیند انجام کار هماهنگ تر شوند.بنابراین اولین گام ما در این حوزه ارسال این پیشنهاد به هیات دولت است.

به گزارش ایسنا،چندی پیش در پیشنهادی از سوی وزارت کشور به وزارت آموزش و پرورش این موضوع مطرح شد که مدارس متروکه و بدون استفاده که تعداد آنها به حدود ۲۰۰۰ مدرسه می‌رسد در اختیار سازمان دهیاری‌های وزارت کشور قرار گیرد تا آنها از این مدارس به عنوان “دهسرا” یا “خانه روستا” استفاده کنند. به عبارت دیگر قرارشد این دهسراها در روستاها همانند فرهنگسراهای شهری در مقیاس کوچک باشند که در آنها کلاس‌های آموزشی برای زنان، دوره‌های توانمندسازی، دوره‌های مشاوره‌ اجتماعی و بهداشتی برای خانواده‌ها و کلاس‌های ورزشی برای جوانان و… برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید