کره جنوبی: تحریم های کره شمالی همچنان برجا می ماند

    کد خبر :378974

کانگ کیونگ وا’ وزیر خارجه کره جنوبی تاکید کرد تحریم ها علیه کره شمالی به رغم بهبود روابط طرفین لغو نخواهد شد و همچنان بر جا می ماند.

به گزارش بازتاب از روزنامه هرالد کوریا، وی روز جمعه در جمع رسانه ها در نیویورک گفت ما روابط بهتری میان طرفین ایجاد کرده ایم اما این به منزله رفع و لغو تحریم ها نیست.
وی تاکید کرد فشارها بر رژیم کره شمالی باید آنقدر ادامه یابد تا این کشور نهایتا به خلع سلاح هسته ای تن دهد.
وی تصریح کرد تحریم هایی که از سال گذشته میلادی به اجرا گذاشته شده است باید با همکاری کشورها و بر اساس مقررات شورای امنیت با دقت اجرا شود.
این اظهارات در حالی است که ‘مون جائه این’ رییس جمهوری کره جنوبی گفته است باید از شدت تنش ها و تحریم ها کاست تا بتوان به غیراتمی شدن کره شمالی کمک کرد.
وزیر خارجه کره جنوبی اضافه کرد کشورش با کره شمالی قرارداد نظامی برای کاهش تنش ها و توقف اقدامات خصمانه امضا کرده است که می تواند باعث بهبود روابط شود و به مصالحه طرفین بینجامد.
طرفین ماه جاری میلادی در سومین دیدار خود در جریان سفر رییس جمهوری کره جنوبی به کره شمالی، توافق کردند به برگزاری دور دوم گفت و گوهای سران آمریکا و کره شمالی نیز مساعدت شود.
کانگ گفت نگاه ما به هفته ها و ماه های پیش رو است که بتوانیم غیراتمی شدن کره شمالی را تحقق بخشیده و صلح دائمی در شبه جزیره کره برقرار کنیم.
پیش از او ‘مایک پمپئو’ وزیر خارجه و ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا نیز گفته بودند برای لغو تحریم ها و خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره شتابی وجود ندارد.
این اظهارات نشان می دهد دولت های کره جنوبی، آمریکا و ژاپن که هر سه بر استمرار تحریم های سرسختانه علیه کره شمالی اصرار می ورزند هنوز به نتیجه دلخواه برای اطمینان از خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ نرسیده اند و به نظر نمی رسد چندان به این فرایند خوشبین باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید