هیوندای i30 فست بک N رونمایی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۲
    کد خبر :378654

هیوندای i30 فست‌بک N به عنوان سومین مدل از مجموعه‌ی N، رونمایی شد. محصولات سری N، دارای توانایی فنی بالاتری در مقایسه با مدل‌های استاندارد هیوندای هستند.

پس از معرفی هیوندای i30 N و ولوستر N، سومین محصول برند N با نام i30 فست‌بک N به عنوان خودروی اسپرت جدید رونمایی شد. عضو جدید خانواده N، به عنوان اولین کوپه پنج‌در سایز C از سبک طراحی تهاجمی دو عضو دیگر بهره می‌برد؛ با این تفاوت که ظاهر بدنه آن کمی متفاوت است و با سبک‌های مدرن سازگاری بیش‌تری دارد.

در قلب هیوندای i30 Fastback N، پیشرانه بنزینی ۲.۰ لیتری مجهز توربوشارژر قرار گرفته است که در دو نسخه برای خریداران عرضه می‌شود. نسخه پایه ۲۴۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، در حالی که نسخه عملکردی با تنظیم ویژه قادر است ۲۷۱ اسب بخار ارائه دهد. بدون در نظر گرفتن نوع پیشرانه، حداکثر گشتاور پیشرانه به ۳۵۳ نیوتن‌متر محدود می‌شود؛ اما در صورتی که عملکرد اوربوست (Overboost) فعال شده باشد، پیشرانه هیوندای i30 فست‌بک N می‌تواند گشتاور آنی ۳۷۸ نیوتن‌متر تولید کند. قدرت خروجی پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی، منحصرا به به چرخ‌های جلو هدایت می‌شود.

در حالی که مدل پایه خودروی اسپرت هیوندای i30 فست‌بک N به ۶.۴ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد، مدل عملکردی این کار را تنها در ۶.۱ ثانیه به اتمام می‌رساند. بیشینه سرعت هر دو مدل نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

شخصیت خودروی اسپرت هیوندای i30 فست‌بک N را می‌توان با پنج حالت رانندگی انتخابی به صورت زیر تغییر داد: اکو، N، نرمال، اسپرت و N کاستوم (سفارشی). راننده با استفاده از دکمه‌های نصب شده روی فرمان، می‌تواند تنظیمات حالت رانندگی مورد علاقه خود را انتخاب کند؛ در حالی که منوی صفحه نمایش حالت N داشبورد دیجیتال خودرو تنظیمات بیش‌تری برای بهره‌گیری از سیستم محرکه مانند توان پیشرانه، تطبیق دور و صدای اگزوز به راننده ارائه می‌دهد. سایر قابلیت‌های ذخیره شده برای پکیج عملکردی از منوی صفحه نمایش حالت N در دسترس راننده قرار می‌گیرد.

اگرچه هیوندای i30 فست‌بک N امروز رونمایی شد، اما این خودروی اسپرت قبلا موفق به ثبت رکورد شده است. پیش از این رانندگان حرفه‌ای تیم هیوندای موتوراسپرت، تیری نیوویل و گابریله تارکوینی موفق به ثبت رکورد جدیدی شدند. این دو راننده مسافت بین رم و پاریس را طی کردند. اشتباه نشود! این نام شهرهای معروف پاریس و رم پایتخت کشورهای فرانسه و ایتالیا نیست، بلکه نام دو روستا در غرب کشور دانمارک است که به این نام‌های معروف شناخته می‌شود. به هر حال در نهایت تارکوینی توانست در زمان ۸ دقیقه و ۱۸.۴۹ ثانیه به خط پایان برسد که ظاهراً رکورد جدیدی برای هیوندای i30 فست‌بک N به شمار می‌رود.

هیوندای i30 فست‌بک N، هفته آینده در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸ پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید