همکاری دیپ مایند و یونیتی در شبیه‌سازی محیط‌هایی برای آموزش هوش مصنوعی

    کد خبر :378600

دیپ‌مایند گوگل و یونیتی، در تلاش هستند تا با همکاری یکدیگر، محیط‌های شبیه‌سازی‌شده‌ای را برای آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنند.

دیپ‌مایند گوگل و Unity Technologies، خالق یکی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های بازی، امروز اعلام کردند که برنامه‌‌های مشترکی را برای ایجاد فضایی شبیه‌سازی‌شده جهت آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی دنبال می‌کنند.

در حال حاضر، Unity engine، در حدود ۵۰ درصد از بازی‌های موبایلی و ۶۰ درصد از تجربه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را به‌خود اختصاص داده است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، Unity ML Toolkit، کار خود را در حوزه‌‌ی آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی آغاز کرد. Unity ML Toolkit نیز همانند OpenAI’s Gym و آزمایشگاه دیپ‌مایند، می‌تواند برای شبیه‌سازی فعالیت‌ها و آموزش، از شکل‌های مختلف یادگیری عمیق استفاده کرده باشد.

دیوید هلگسون، از بنیانگذاران یونیتیدر مصاحبه‌ای با VentureBeat گفت:

Unity در دنیای بازی‌ها حضور فعالی دارد. هر نوع تجسم معماری، طراحی محصول، حتی تولید فیلم، از حوزه‌های مورد توجه یونیتی است. ولی در میان تمام حوزه‌ها، آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی تاکنون از سوی یونیتی ارائه نشده است. امیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد حضور یونیتی در این حوزه هم باشیم.

DeepMind، از شبیه‌سازی‌ برای آموزش در کارهای مختلف استفاده کرده است. مثلا پیشتر گفته شد که هوش مصنوعی DeepMind، بازی Quake III را مانند انسان اجرا می‌کند. یکی از معروف‌ترین موارد سیستم هوش مصنوعی آلفاگوی گوگل، قهرمان جهان در رشته‌ی Go را شکست داد. پیشتر نیز گفته شده بود که گوگل هوش مصنوعی آلفاگو را برای حل مشکلات بشر توسعه می‌دهد.

دیماس حسیبی، مدیر عامل شرکت DeepMind، در مصاحبه با VentureBeat اعلام کرد:بازی‌ها و استفاده از شبیه‌‌سازی، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های برنامه تحقیقاتی DeepMind است. در حال حاضر، این رویکرد منجر به پیشرفت قابل‌توجهی در تحقیقات مبتنی بر هوش مصنوعی شده است. من، به‌عنوان فردی که در زمینه‌ی طراحی بازی‌های ویدئویی سابقه‌ای دارم، بسیار مشتاق همکاری با یونیتی هستم تا بتوانیم در فضاهای مجازی، الگوریتم‌های هوشمند و انعطاف‌پذیر را بررسی و توسعه دهیم، و در نهایت بتوانیم راهکارهایی جدید برای حل مشکلات دنیای واقعی پیدا کنیم.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، دیپ‌مایند توسط Google معرفی شد. از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون، بیش از ۲۰۰ مقاله‌ی پژوهشی مختلف در مورد آن منتشر شده است. دیپ‌مایند علاوه‌بر فعالیت در حوزه‌ی شبیه‌سازی برای آموزش، با کمک هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص بیماری‌های چشم نقش موثری داشته باشد. پیشتر گفته‌ شده بود که هوش مصنوعی دیپ مایند توانایی تشخیص بیماری‌های چشمی را دارد. همچنین دیپ‌مایند از شبکه‌های عصبی برای تشخیص بهتر نقش دوپامین در یادگیری استفاده می‌کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید