سرپرست وزارت کار و رفاه‌اجتماعی:

هیچ کشوری نمی‌تواند نقش محوری ایران در منطقه را نادیده بگیرد

    کد خبر :378515

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاکید کرد: هیچ کشوری حتی ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند نقش ایران در منطقه را نادیده بگیرد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، بر مواضع صلح جویانه کشورمان مبنی بر این که ما با دنیا در حال تعامل و گفت‌و گو هستیم و بر حفظ روابط دو جانبه و تقویت آن اصرار داریم و اراده ما آن است که بر حفظ برجام با حفظ منافع ملی تداوم ببخشیم، تاکید کردند. رئیس جمهوری در عین حال نیز موضع اقتدار و ایستادگی مردم در حوزه دفاع از منافع ملی را برای جهانیان یادآوری کردند.

وی افزود: آقای روحانی در سخنرانی خود اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران دانش هسته‌ای خود را تقویت می‌کند، اما به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. این مواضع به لطف خدا مورد استقبال همه سران کشورها قرار گرفت و دنیا متوجه شد که ایران به دنبال حفظ روابط با تاکید بر عزت، افتخار و سربلندی خود است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که صحبت‌های رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل تمامی مباحث مطرح شده از سوی ترامپ را در حاشیه قرار داد گفت: بعد از صحبت‌های روحانی مشاهده کردیم که سران کشورهای مختلف در دیدارهایی که با هیات ایرانی در نیویورک داشتند مواضع مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی را تایید کردند.

محسنی بندپی با بیان اینکه «آمریکا به هیچ وجه نمی ‌تواند نقش متولی ایران در منطقه را نادیده بگیرد»٬ اظهار کرد: هیچ کشوری حتی ترامپ نمی‌تواند نقش ایران در منطقه را نادیده بگیرد؛ جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری صلح طلب و مقتدر در منطقه همواره این آمادگی را داشته که از کشورهای مظلوم در منطقه حمایت و به آنها کمک کند. ایران به کشورهایی که درخواست کمک بدهند، به صورت تخصصی و کارشناسی کمک می‌کند و ترامپ نیز این موضوع را به خوبی درک کرده و فهمیده است.

وی تصریح کرد: آنچه که امروز و پس از اتفاقاتی که در نیویورک افتاده است باید در داخل کشور دنبال کنیم، حفظ‌ وحدت و یکپارچگی و تقویت مواضعی است که طی 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره بر آنها تاکید کرده‌ایم.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه درباره‌ مواضع اروپا نسبت به ایران و حفظ برجام خاطر نشان کرد:‌ همانطور که رئیس جمهوری اسلامی نیز در نیویورک و پیش از آن اعلام کردند در وضعیت فعلی سیاست ما حفظ برجام است. همچنین آن که تا به امروز کشورهای اروپایی در جلسات مختلف و همچنین اظهار نظرهای خود اعلام کرده‌اند و بر اساس بیانیه‌ای که در پایان نشست چند روز گذشته گروه ۱+۴ با ایران صادر شد٬ آنها با قدرت تمام اعلام کرده‌اند که حفظ برجام برای‌شان مهم است و برجام را یک توافق نامه بین‌المللی می‌دانند.

وی در پایان گفت: اروپایی‌ها نشان دادند که تا جایی که در توان‌شان باشد، می‌خواهند با ایران همکاری کنند تا ضمن حفظ برجام زمینه‌های همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران را ارتقاء بخشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید