معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

توزیع گازوئیل یورو۴ تضمین شود/مانور کنترل آلودگی هوا؛ پیشنهاد سازمان محیط زیست

    کد خبر :378455

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر ضرورت تامین سوخت دیزل یورو۴ در کشور گفت: توزیع مناسب گازوئیل یورو۴ فرصت ارتقای استانداردهای خودروهای سنگین را نیز فراهم می‌کند. همچنین بر اساس قانون هوای پاک باید سناریوهایی را پیش از بروز آلودگی هوا پیش بینی و وظایف و تکالیف دستگاه‌ها را مشخص کنیم.

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با اشاره به ضرورت تداوم توزیع سوخت دیزل یورو۴ در کشور اظهار کرد: از طریق توزیع سوخت استاندارد، تلاش‌ها برای تولید و ورود خودروهای سنگین با کیفیت نیز فراهم می‌شود و به عبارت دقیق‌تر بهانه‌ها از سازنده‌های خودروها گرفته می‌شود که نبود سوخت با کیفیت را به عنوان دلیل عدم تولید خودروهای با کیفیت مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: خواسته سازمان محیط زیست این است که وزارت نفت این اطمینان را به ما بدهد که توزیع سوخت دیزل یورو۴ در سراسر کشور به طور پایدار صورت بگیرد تا در روزهای سرد سال که با پدیده وارونگی دما مواجه هستیم سوخت استاندارد در کشور توزیع شود و از این جهت آسیبی سلامت مردم را تهدید نکند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مطالبه ما این است که توزیع مناسب نفت گاز یورو۴ در کشور صورت گیرد و حتی اگر پالایشگاه‌ها نیز در شرایط به روز رسانی هستند حتما بحث توزیع سوخت مدیریت شود تا گوگرد گازوئیل بالا نرود.

تجریشی با اشاره به تبصره ماده ۲ قانون هوای پاک اظهار کرد: بر اساس این تبصره آئین‌نامه فنی تهیه شده و قرار است سازمان هواشناسی ۹۶ ساعت قبل از بروز آلودگی هوا پیش بینی‌های لازم را انجام داده و این موضوع را به کمیته آلودگی هوا اعلام کند تا کمیته بتواند بر اساس وظایف دستگاه‌های مختلف برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه در قانون هوای پاک چنین تدبیر مناسبی اندیشیده شده است،‌گفت: با این قانون می‌توانیم ۹۶ ساعت قبل از بروز بحران آلودگی وظایف دستگاه‌های مختلف را مشخص کرده و از بروز شرایط اضطرار آلودگی هوا جلوگیری کنیم. پیشنهاد ما این است که این ۹۶ ساعت را در بازه‌های ۶، ۳، ۲ و یک ماهه به شکل مانور انجام دهیم تا تمرینی برای روزهایی که آلودگی هوا اوج پیدا می‌کند باشد.

به گزارش ایسنا، معاون سازمان محیط زیست تاکید کرد: تمرین و اجرای مانور ۹۶ ساعت باعث می‌شود که بدانیم چه سناریوهایی قابلیت انجام در هنگام آلودگی هوا دارد و می‌توان این سناریوها را به هیات دولت و شورای شهر ارائه کنیم. پیشنهاد من این است که در همین بازه زمانی و قبل از آنکه فصل سرد سال آغاز شود چنین مانوری را انجام دهیم تا آمادگی لازم برای مردم، دستگاه‌های اجرایی و دولت کسب شود تا بدانیم در هنگام بروز آلودگی هوا باید چه اقداماتی را انجام دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید