تشکر ترامپ از ایران و اعتراف به قدرت جمهوری اسلامی در منطقه

    کد خبر :378263

ترامپ در شورای امنیت سازمان ملل که ریاست آن را برعهده داشت ابتدا به ایران بدلیل آنچه تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای و ایجاد هرج و مرج در منطقه نامید حمله کرد و در عین حال از جمهوری اسلامی بخاطر کاهش حملات در ادلب تشکرکرد.

به گزارش برنا، حملات ترامپ علیه ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درسه شنبه شب آغاز شد و حسب وعده، درنشست دیروز شورای امنیت که ریاستش را عهده دار بود تکرار و البته تکمیل شد؛ تشکر ترامپ از سوریه و ایران بخاطر آنچه تلاش این کشورها برای کاهش خونریزی در ادلب معرفی شد و بمعنای استقبال این دوکشور از سخنان ترامپ قلمداد شد اما واقعیت آن است که این سپاسگزاری هدفمند اعترافی رسمی به نقش ایران واقتدارجمهوری اسلامی ایران درمنطقه خاورمیانه بود.

ترامپ با این اعلام تشکر در واقع کوشید تا خود را فردی منصف و متعادل نزد افکار عمومی جهانی نشان دهد. این درحالی است که با این رفتار بیش از هرچیز درگیری ترامپ در عالم تناقضات رانشان داد.

ترامپ همچنان امیدوارست که در سایه تشدید تحریم ها روزی را مشاهده کند که در پشت میز مذاکرات با مقامات ایرانی هم سخن شده است این درحالی است که حتی در این جلسه نیز نتوانست استدلال های لازم برای آنچه در خصوص جمهوری اسلامی اعمال می کند را بر کرسی اقناع حاضرین بنشاند به همین خاطر بلافاصله روش اعمالی ترامپ در برخورد با ایران با انتقاد مکرون مواجه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید