جدیدترین اخبار
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۱ اقتصادی کد خبر :37815

موضع غیرشفاف شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو

 

شورای رقابت در حالی پنجمین سال ماموریت خود را در قیمت‌گذاری خودرو پشت‌سر می‌گذارد که طی سال‌جاری به‌دلیل نداشتن موضعی ثابت در مورد قیمت خودروها، مشتریان و بازار را به نوعی دچار بلاتکلیفی کرده است.

در کنار شورای رقابت البته وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این بلاتکلیفی مقصر به‌نظر می‌رسد، چه آنکه اطلاعات موردنیاز برای بررسی قیمت خودروها را با تاخیر در اختیار شورا قرار داده است. به گزارش دنیای اقتصاد ؛ در این شرایط، مشتریان تکلیف نهایی خود را در مورد قیمت خودروها (چه خودروهای فعلی و چه محصولات جدید) نمی‌دانند و این موضوع به‌طور مستقیم بر روند رکود خرید و فروش در بازار اثر می‌گذارد.اوضاع به شکلی است که گاهی شورای رقابت خود نیز نمی‌داند تکلیف قیمت‌گذاری خودروها چیست؛ زیرا در مقطعی از کاهش و حتی رفع انحصار در بازار می‌گوید و جایی دیگر عنوان می‌کند همچنان در قیمت‌گذاری خودروها اعمال نظر خواهد کرد.اوج بلاتکلیفی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو را می‌توان طی سال‌جاری و در ماجرای محصولات پسابرجامی مشاهده کرد، چه آنکه شورا موضع مشخصی نیز در این مورد نداشته و به نوعی به مصوبه خود نیز پشت کرده است.

طبق مصوبه موردنظر، شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان دخالت نداشته و آن را به خودروسازان واگذار کرده است. با این حال و در شرایطی که قیمت خودرویی مانند پژو ۲۰۰۸ (اولین محصول پسابرجامی) قطعا بیش از ۴۵ میلیون تومان خواهد بود، شورا هم اکنون مشغول بررسی جزئیات مربوط به هزینه تولید این محصول است.در این شرایط پرسش اینجاست که چرا شورای رقابت نظر خود را در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مختلف، واضح و شفاف بیان نمی‌کند؟ آیا شورا واقف به این موضوع که بلاتکلیفی قیمت‌ها، مشتریان خودرو را سرگردان می‌کند، نیست؟به‌نظر می‌رسد با توجه به اثرات منفی بلاتکلیفی قیمتی در بازار خودرو، شورای رقابت بهتر است موضعی شفاف در این ماجرا گرفته و به بلاتکلیفی‌ها پایان دهد.

وبگردی

روی خط خبر

  • دمشق: اقدام آمریکا برای استقرار نیرو در مرزهای سوریه به شکست می‌انجامد
  • روش کلاهبرداری از طریق دستگاه اسکیمر
  • سرانجام یورو و ایتالیا چه خواهد شد؟
  • نامه ۱۷۰ نماینده به روسای قوا برای حمایت از پیام رسان های داخلی
  • ابوبکر بغدادی کجاست؟
  • ایران هم یکی از ۶۰ کشور تشنه می‌شود؟
  • هزینه تمام شده یک دستگاه خودرو وارداتی و سود واردکننده چقدر است؟
  • ماجرای سرطان خواننده مشهور پاپ
  • مجری ممنوع الکار تلویزیون؛ بازیگر شد
  • استقبال کم نظیر از ارکستر ملی/وقتی تالار وحدت جای سوزن انداختن نبود
  • اتحاد سری علیه ایران در خاورمیانه
  • پنج روز سوختن سانچی برای ما کابوسی ناتمام بود
  • صندلی‌های خالی جشنواره موسیقی فجر؛ مردم بلیت خریدند و نیامدند!
  • طبق قرارداد با توتال هر ماه سوخت به کره جنوبی می‌بریم
  • شرکتی دولتی که ظاهرا اقوام و آشنایان را استخدام می کند!
  • دلار به داد فولادگران رسید
  • هیچ اشکالی بر حضور نوازندگان زن روی صحنه وجود ندارد / همه استان‌ها باید تابع این رویه باشند / موارد خلاف دستورالعمل را پیگیری می‌کنیم
  • شاسی بلند جدید سانگ یانگ در ایران پیش از رونمایی (+عکس)
  • کم سوادها بیشتر معتاد می‌شوند
  • شرط واردات خودرو از سوی غیر نمایندگی ها اعلام شد
  • خطر بازگشت نرخ تورم دورقمی
  • مناطق آزاد در لیست شیوع‌شناسی اعتیاد/پیشگیری از اعتیاد وارد بسته بنگاه‌های اقتصادی می‌شود
  • توضیح آموزش و پرورش درباره «ریزش سقف یک مدرسه در تهران»
  • تشکیل نیروی مرزی آمریکا در سوریه موجب تشدید بحران در این کشور است
  • آمادگی شورایی ها برای ارتقاء ایمنی پایتخت/ مراقب شایعه پردازان حادثه سانچی باشیم
  • آزمایش حقیقی تصمیم اخیر ساف در التزام به اجرای آن است
  • جهان علیه تصمیم آمریکا در قبال قدس اقدام کند
  • پیام همدردی سفیر چین در ایران با خانواده های قربانیان سانچی
  • ترامپ: این‌طوری نگفتم!
  • همتی: عزم جدی بیمه مرکزی برای توسعه بیمه‌های زندگی