بنگاه های کوچک و متوسط هفت میلیارد دلار صادرات داشتند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۲۴
    کد خبر :378147

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات صنایع کوچک و متوسط (SME) در نیمه نخست امسال هفت میلیارد دلار بود که در مقایسه با 19 میلیارد دلار کل صادرات انجام شده در این مدت، رقمی قابل توجه است.

«صادق نجفی» در دیدار با نماینده شرکت «جترو» ژاپن در ایران، افزود: جمهوری اسلامی از همکاری و ارتباط با صنایع کوچک و متوسط و استارت آپ های ژاپنی استقبال می کند.
جترو (سازمان تجارت خارجی ژاپن)، سازمانی غیرانتفاعی است که توسط دولت ژاپن برای گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری میان این کشور و سایر کشورها تاسیس شده است.
وی گفت: تهران و توکیو می توانند در زمینه آموزش، انتقال فناوری، تحقیق و توسعه در حوزه استارتاپ ها و صنایع کوچک و متوسط در کوتاه مدت همکاری داشته باشند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی یادآور شد: هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در21 مهرماه در تهران برپا می شود و این نمایشگاه فرصتی برای ارتباط واحدهای تولیدی کوچک و متوسط دو کشور محسوب می شود تا بتوانند درخصوص نوع همکاری‌ها به تفاهم برسند.
وی برنامه استقرار شهرک‌های فناوری و مراکز فناورانه و دانش بنیان در استان های کشور را خاطرنشان کرد و گفت: فضای لازم برای تبادل فکر و فناوری و انتقال آنها در ایران فراهم است و جوانانی علاقه مند با تخصص های مختلف در این مراکز فعالیت دارند.
نجفی اضافه کرد: آمادگی لازم را داریم تا نمایندگان جترو را به بازدید از شهرک‌های صنعتی ایران دعوت و فرصت آشنایی با قابلیت های موجود کشورمان بیشتر فراهم شود.

** تمرکز جترو بر SME ها در چهار سال آینده
همچنین در این دیدار، نماینده شرکت جترو ژاپن در ایران یادآور شد: جترو از سال 1958 ( 1337) کار خود را در ایران آغاز کرده است، این سازمان در دوران جنگ و تحریم همچنان بر ادامه همکاری‌ها تاکید داشته و در ماه های گذشته نیز در زمینه های خودرو، محیط زیست، فناوری و تجهیزات پزشکی با شرکت‌های ایرانی همکاری خود را تداوم بخشید.
«ناکامورا» با بیان اینکه مایل به ایجاد همکاری بلندمدت در زمینه خودرو و تجهیزات پزشکی با ایران هستیم، افزود: جترو همواره برای یک دوره چهار ساله برنامه ریزی می کند و تمرکز اصلی این سازمان در سال های آینده بر فعالیت در حوزه بنگاه های کوچک و متوسط و استارتاپ هاست.
به گزارش ایرنا، توسعه بازرگانی و سرمایه گذاری در بازار ایران و گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ژاپن و توسعه صادرات ژاپن به ایران از مهمترین محورهای کاری این شرکت در کشورمان است.
تمرکز اصلی جترو بر گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ژاپن و کمک به شرکتهای کوچک و متوسط ژاپنی برای به حداکثر رساندن توان صادرات جهانی آنها است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید