دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

برجام نابود شد/ دیگر تعلل نکنید

    کد خبر :37810

تحریم جامع اخیر با روح، جسم و همه چیز برجام منافات دارد و برجام با این تحریم نابود شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به تصویب تحریم جامع ایران در مجلس سنای آمریکا، گفت: اگر تحریم‌های قبلی توجیه می‌شد که فقط با روح برجام منافات دارد این تحریم اخیر هم با روح، جسم و همه چیز برجام منافات دارد و برجام با این تحریم نابود شد.

وی افزود:‌ البته ترامپ 90 روز فرصت دارد تا برای اجرایی شدن آن دستور دهد اما اینکه این طرح با 98 رای در سنا تصویب می‌شود نشانگر این است که آمریکایی‌ها تا چه اندازه نسبت به ایران کینه دارند.

سلیمی ادامه داد: همانطور که آقا در دیدار کارگزاران اعلام کردند یک عده به قول و حرف‌های آمریکایی‌ها اعتماد کردند که البته خائن نبودند و آنها را قبول داریم اما به خاطر اعتمادی که به آمریکایی‌ها کردند رخنه‌ها و واژه‌هایی در برجام وجود دارد که موجب سوءاستفاده آمریکایی‌ها می‌شود و امیدواریم این آقایان اینجا دیگر تعلل نکنند و شروط حضرت آقا را سریعا اجرایی کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آقای صالحی که در مجلس آن قسم‌های غلیظ را می‌خورد که اگر برجام را نقص کنند همه چیز را به سرعت برمی‌گردانیم، حالا بیاید پیچ و مهره‌ها و سانتریفیوژها را دوباره وصل کند اما شما که در رآکتور اراک بتون ریختید چند سال طول می‌کشد تا مانند قبل شود؟

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد بوده و هستند. آنها با اصل نظام ما مخالفند و الان همه باید روی این موضوع تاکید کنیم که دشمنی آمریکایی‌ها با ما ذاتی است. آمریکایی‌ها با لبخند، از پشت که هیچ، امروز از جلو هم خنجر زدند و نشان دادند که به هر کیفیتی دنبال اهداف خود و سلطه بر کشورها هستند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امیدواریم ساده‌دل‌ها دیگر سادگی نکنند و دست به دست هم برای شرایط جدید آماده و با انسجام و وحدت ملی به پیش برویم.

سلیمی تصریح کرد: برخی‌ها نیز حاشیه‌سازی نکنند تا مردم این خیانت آمریکایی‌ها را فراموش کنند. متاسفانه برخی از مسئولین هنوز موضع شفافی در این خصوص نگرفته‌اند و البته فقط سخنگوی وزارت خارجه موضع‌گیری لطیفی داشته که باید جدی‌تر در این خصوص برخورد کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید