سخنان ترامپ درباره ایران اعتباری در خارج از آمریکا ندارد

    کد خبر :378082

یک تحلیلگر مسائل سیاسی انگلیس سخنرانی روز گذشته رئیس‌ جمهوری آمریکا در سازمان ملل متحد را به مثابه سخنان به یک بیمار روانی توصیف و تصریح کرد: اظهارنظرهای او درباره ایران، خارج از رسانه‌های آمریکایی تحت کنترل رژیم صهیونیستی اعتباری ندارد.

‘ رودنی شکسپیر’ افزود: اظهارات دونالد ترامپ مغرورانه، متکبرانه و مملو از خودستایی بود. او به شکلی قلدرمآبانه ناله می‌کرد که با او رفتار ناعادلانه‌ای شده است.
وی گفت: این سخنان بدون ذره‌ای تردید فاش کرد که افکار او ترکیبی از عقده‌های روحی و خودشیفتگی است که تنها در یک بیمار روانی یافت می‌شود.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی ادامه داد: ترامپ درواقع با تمام اشکال روابط بین‌الملل مخالفت کرد و نشان داد که او دشمن چین و روسیه است و آلمان را نیز تهدید کرد. او طرفدار رژیم‌های وحشتناک و قرون‌وسطایی خاورمیانه است که مولد فکری و حامی مالی مکاتب افراطی هستند؛ ترامپ همچنین باافتخار از اسرائیل که هرروز سرزمین‌های خود را در فلسطین توسعه می‌دهد حمایت می‌کند.
شکسپیر همچنین اظهارنظر رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ایران را گستاخانه خواند و تصریح کرد که آنچه او در سازمان ملل بیان داشت خارج از رسانه‌های آمریکایی تحت کنترل رژیم صهیونیستی اعتباری ندارد.
وی در قیاس ایران و آمریکا اذعان داشت که این ایران است در برابر تروریسم ایستادگی کرده و بزرگ‌ترین انقلاب دمکراتیک دنیا را در کارنامه خود ثبت کرده است. ترامپ و دستگاه حاکمیت آمریکا قادر به فهم این مساله نیستند گروهک منافقین که تاکنون 14 هزار نفر را به قتل رسانده‌اند یک گروه شریر جنایتکار هستند.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در عین حال سخنرانی رئیس‌جمهوری ایران را معتدل و دقیق توصیف کرد و گفت: برای بسیاری از مردم دنیا که این دو سخنرانی را کنار هم می‌گذارند این سؤال مطرح است که کدام‌یک رهبری دنیا را بر عهده دارد؟
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شب گذشته (سه شنبه شب) در هفتاد و سومین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کرد و دربخشی از سخنرانی خود گفت: متأسفانه در جهان امروز شاهد حاکمانی هستیم که فکر می‌کنند با تقویت ناسیونالیزم افراطی، نژادپرستی و بیگانه ستیزی که یادآور تفکر نازی هاست و با زیر پا گذاشتن مقررات جهانی و تضعیف سازمان‌های بین‌المللی بهتر می‌توانند به منافع خود دست یابند و یا حداقل برای کوتاه مدت، می‌توانند بر احساسات عمومی و جذب آرای مردم، تأثیر بگذارند و برای این منظور، به نمایش‌های مضحکی حتی در قالب تشکیل جلسه غیرمعمول شورای امنیت، دست می‌زنند.
به گزارش ایرنا ،وی گفت: درک ایالات متحده آمریکا از روابط بین‌الملل، اقتدارگرایانه است. آمریکا فکر می‌کند چون زور دارد، حق هم دارد. درک آن‌ها از قدرت، نه اقتدار مشروع و قانونی، که زورگویی است. هیچ دولت و ملتی را نمی‌توان به زور به پای میز مذاکره آورد و اگر چنین شود آنچه انباشت می‌شود، خوشه‌های خشم ملت‌هاست که نصیب زورگویان خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید