رکوردشکنی‌های بورس ادامه دارد

    کد خبر :378031

بازیگران بورس تهران امروز نیز شاهد رکوردشکنی لحظه‌ای قیمت‌ها هستند این روند افزایش قیمت‌ها سبب شده نماگر اصلی بازار تراز ۱۸۰ هزار واحدی را برای اولین بار پشت سر بگذارد. این رشد قیمت‌ها ریشه در افزایش نرخ ارزهای خارجی داشته و ربطی به موضوعات مدیریتی ندارد.

به گزارش ایسنا، امروز نیز از ابتدای باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل روند صعودی در پیش گرفته و تا لحظه تنظیم این گزارش ۵۶۶۷ واحد رشد کرده و برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه ایران وارد کانال ۱۸۰ هزار واحدی شده است. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۰۰۸ واحد رشد مواجه شد و به تراز ۳۱ هزار و ۴۲۶ واحدی رسید.

شب گذشته با سخنرانی دونالد ترامپ و حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل برخی احتمال می‌دادند ایران و آمریکا در حاشیه این نشست با هم گفت‌وگوهایی انجام دهند، اما آن طور که از سخنرانی‌ها مشهود بود فعلا گفت‌وگویی رسمی و دو طرفه امکان ندارد. این موضوع می‌تواند بر روی معاملات بازار سهام نیز تاثیر بسزایی داشته باشد، چرا که از ابتدای امسال تا به امروز روند فزاینده قیمت دلار و یورو سبب شده شاخص‌های بازار سهام لحظه به لحظه کانال شکنی کند و قیمت سهم‌ها با افزایش مواجه شود. چرا که بیشتر شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران صادرات محور هستند. این شرکت‌ها از جمله نفتی‌ها، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی با صادر کردن محصول نهایی خود که عمدتا مواد خام است، ارز را به کشور وارد می‌کنند در نتیجه با گران شدن ارز سود آنها با تومان بیشتر می‌شود. طبیعی است که قیمت سهم‌ آنها در بورس اوراق بهادار تهران بالاتر رود و رشد قیمت‌ها و رونق بازار سهام آن گونه که برخی از مسئولان مدعی هستند، عوامل مدیریتی نداشته باشد.

تا لحظه‌ای که این گزارش تنظیم می‌شود، شرکت‌های حوزه پتروشیمی و فلزات اساسی بیشترین تاثیر را روی شاخص کل داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل‌گهر و فولاد مبارکه اصفهان نام برد.

همچنین شاخص آزاد شناور تا این لحظه توانسته ۵۶۹۲ واحد رشد کند و شاخص‌های بازار اول و بازار دوم به ترتیب ۴۰۵۶ و ۱۱ هزار و ۸۹۹ واحد افزایش یافتند. حجم معاملات بورس اوراق بهادار تا این لحظه به ۳.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی رسیده و تعداد معاملات رقم ۱۸۳ هزار و ۷۶۸ مورد را ثبت کرده است. در عین حال شاخص کل فرابورس که روز گذشته توانست کانال تاریخی ۲۰۰۰ واحدی را رد کند، امروز تا این لحظه بیش از ۵۳ واحد افزایش یافته و حجم معاملات این بازار رقم ۷۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید