تشخیص سالانه ۱۰۰هزار مورد سرطان در کشور/کُشنده ترین سرطان

    کد خبر :377997

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اعلام اینکه سالانه ۱۰۰ هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور تشخیص داده می شود، از سرطان معده به عنوان کشنده ترین نوع سرطان ها نام برد.

محمدرضا قوام نصیری صبح چهارشنبه در همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای در حال توسعه که در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور تشخیص داده می شود و در حال حاضر ۶ برابر این تعداد بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم.

وی با اشاره به شیوع سرطان ها در کشور بر اساس موقعیت جغرافیایی اظهارداشت: در خراسان شمالی، منطقه ترکمن صحرا شاهد شیوع بالای سرطان مری و معده هستیم و در خوزستان شاهد افزایش سرطان دستگاه ادراری و مثانه هستیم که احتمالا دلایل آنها نیز شناخته شده است.

قوام نصیری در ارتباط با علت شیوع بالای سرطان مثانه در خوزستان توضیح داد: آب کارون که مردم منطقه در آن شنا می کنند دارای انگل «شیستوزومیا» است که همین انگل در رود نیل مصر نیز وجود دارد که باعث افزایش موارد ابتلا به سرطان مثانه شده است.

وی از سرطان معده به عنوان کشنده ترین نوع سرطان ها نام برد و افزود: متاسفانه علائم سرطان معده مشابه سوءهاضمه است و بر همین اساس دیر تشخیص داده می شود.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران ادامه داد: با توجه به اینکه پزشک در مراجعه بیمار نمی تواند برای او تست های سنگین و گران قیمت انجام دهد، در نتیجه تشخیص سرطان معده به تأخیر می افتد و درمان آن دشوار می شود.

قوام نصیری از کاهش وزن شدید و خونریزی دستگاه گوارش فوقانی به عنوان علائم سرطان معده پس از تشخیص نام برد و افزود: این نوع سران در اروپا و آمریکا نیز همچنان کشنده است.

وی در عین حال از کشور ژاپن به عنوان تنها کشور دنیا نام برد که توانسته در ۳۰ سال اخیر به صورت خیلی چشمگیر موارد ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد.

قوام نصیری درباره وضعیت سرطان در تهران نیز گفت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از بیماران مبتلا به سرطان از استان های اطراف وارد می شوند، نمی توان به درستی عنوان کرد چه نوع سرطانی در تهران شایع تر است.

به گزارش مهر، وی در عین حال آلودگی هوا را به عنوان یکی از عوامل بسیار موثر در بروز سرطان دانست و گفت: آلودگی هوا که از طریق سیستم گردش خون وارد ریه و مغز انسان می شود، در کودکان بسیار خطرناک تر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید