افزایش قیمت طلا پیش از اعلام افزایش نرخ‌ها

    کد خبر :377882

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند. تصور می‌کنم بانک مرکزی آمریکا به روند سیاست پولی خود ادامه خواهد داد، اما احتمالا به این نکته اشاره می‌کند که جنگ تجاری میان چین و آمریکا ممکن است بر رشد اقتصادی تاثیر منفی بگذارد.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه که سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا بودند تغییر چندانی نداشت و در بازه محدودی معامله شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۰۱.۶۴ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ۱۲۰۶ دلار ایستاد. به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند.

تصور می‌کنم بانک مرکزی آمریکا به روند سیاست پولی خود ادامه خواهد داد، اما احتمالا به این نکته اشاره می‌کند که جنگ تجاری میان چین و آمریکا ممکن است بر رشد اقتصادی تاثیر منفی بگذارد.

بانک مرکزی آمریکا نشست سیاست پولی دو روزه خود را بعد از ظهر روز چهارشنبه به پایان خواهد رساند. انتظار می‌رود در این نشست افزایش نرخ‌های بهره برای هشتمین بار از اواخر سال ۲۰۱۵ به این طرف تصویب شود.

سرمایه‌گذاران همچنین انتظار دارند نرخ‌های بهره پیش از پایان سال یکبار دیگر نیز افزایش پیدا کند، اما دورنما برای سال ۲۰۱۹ چندان روشن نیست. ادوارد مایر تحلیلگر، شرکت INTL FCStone پیش‌بینی کرد دلار پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی ضعیف شود. دلار قوی‌تر معاملات طلا که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود را برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

از سوی دیگر افزایش نرخ‌های بهره نیز سرمایه‌گذاران را از خرید طلا که یک دارایی بدون بازدهی است باز می‌دارد. بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز چهارشنبه ثابت بود و در ۹۴.۱۴۳ واحد قرار گرفت. قیمت طلا در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری و دورنمای بالاتر رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، ۱۲درصد سقوط کرده است.

با وجود این‌که طلا عموما یک دارایی مطمئن به شمار می‌رود اما ماه‌ها جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، باعث شده سرمایه‌گذاران با این اعتقاد که آمریکا در این جنگ زیان کمتری خواهد دید، دلار خریداری کنند.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۰۵۹.۶۵ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۵۰ دلار رسید.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۸۲۱.۵۵ دلار معامله شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید