ماتیس: آمریکا تغییر تاکتیک‌های نظامی در افغانستان را بررسی می‌کند

    کد خبر :377852

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به افزایش شدید تلفات نیروهای امنیتی افغانستان گفت که واشنگتن تغییر تاکتیک‌های نظامی خود را در این کشور بررسی می‌کند.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه پاکستان، ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان تغییرانی را در تاکتیک‌های خود ایجاد می‌کند.

ماتیس اظهار داشت: ماموریت «حمایت قاطع» که بر آموزش، مشورت دهی و کمک به نیروهای امنیتی افغان متمرکز است ارائه کمک‌های بیشتر به نیروها در مناطق مختلف را آغاز کرده است۔ وی اما جزئیات بیشتری را در این باره ارائه نکرد.

وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران مستقر در پنتاگون گفت: ارتش افغانستان در یک سال و نیم گذشته تلفات شدیدی را متحمل شده است.

اظهارات ماتیس در حالی مطرح شده است که «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان اخیرا در سنای این کشور گفت: در ماه گذشته در درگیری با مخالفان دولت افغانستان ۵۱۳ نیروی ارتش کشته و ۷۱۸ تن نیز زخمی شدند.

چندی پیش نیز روزنامه «نیویورک تایمز» به‌ نقل از شماری از دیپلمات‌های خارجی گزارش داد که تنها در هفته گذشته بیش از ۴۰۰ نیروی امنیتی افغان در درگیری با مخالفان دولت این کشور کشته شدند و این امر سبب کاهش شدید جذب نیروهای جدید برای ارتش و پلیس افغانستان شده است.

آمار کشته شدن ۴۰۰ سرباز و نیروی پلیس افغانستان هفته گذشته در حالی درز کرد که این اطلاعات در دیدار ژنرال «آستین اسکات میلر» فرمانده جدید نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان با دیپلمات‌های غربی مطرح شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید