ترامپ لیاقت و وجاهت دعوت ایران به دموکراسی را ندارد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۱
    کد خبر :377787

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: رئیس جمهور آمریکا شایستگی و وجاهت لازم برای دعوت ایران به دموکراسی و حقوق بشر را ندارد.

به گزارش مهر، جلیل رحیمی جهان آبادی در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیشب شاهد اظهارات عجیبی از سوی ترامپ و طنز تاریخی بودیم، اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا در شرایطی ملت ایران را به دموکراسی و حقوق بشر دعوت کرد که آمریکا در صدر ناقضان حقوق بشر و دموکراسی است.

وی ادامه داد: آقای ترامپ ما دوست داشتیم حرف شما را باور کنیم اما فراموش نکردیم تکه های بدن فرزندان ایران در هواپیماهای مسافربری را که ناوهای آمریکا آن را در خلیج فارس مورد هجوم قرار دادند.

نماینده مردم تربت جام تصریح کرد: آقای ترامپ ما دوست داشتیم این حرف شما را باور کنیم، اما دستان بسته و جنازه های مطهر رزمندگان ما که پس از ۳۰ سال از زیر خاک خارج می شود یادآور جنگ تحمیلی بود که صدام حسین با حمایت مطلق شما ۸ سال جنگ نابرابر را بر ما تحمیل کرد و ما نمی توانیم آن را فراموش کنیم.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه نمی توانیم کودتا علیه دولت ملی مصدق را به فراموشی بسپاریم، تاکید کرد: آقای ترامپ بهتر است تاریخ جنایت های سراسر انسانی آمریکا را بخوانید و بعد ما را به دموکراسی و حقوق بشر دعوت کنید.

وی افزود: شاید کشور ما مشکلاتی به ویژه در زمینه اقتصادی داشته باشد، اما ترامپ لیاقت، وجاهت و شایستگی لازم برای آنکه جمهوری اسلامی ایران و ملت ما را دعوت به دموکراسی و حقوق بشر کند، ندارد.

نماینده مردم تربت جام خاطرنشان کرد: اولویت اصلی کشور امروز حل مسائل اقتصادی است و ما برای برون رفت از این شرایط نیاز به یک نقشه راه ملی و اتحاد داخلی و تنش‌زدایی در سیاست خارجی داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید