هشدار مرکل درباره برگزیت

    کد خبر :377643

صدر اعظم آلمان با اشاره به اینکه انگلیس هنوز موضع خود را درباره روابط این کشور با اتحادیه اروپا بطور روشن اعلام نکرده، به لندن هشدار داد که تنها شش تا هشت هفته برای رسیدن به توافق فرصت دارد.

به گزارش بازتاب به نقل از یورو نیوز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه انگلیس هنوز موضع خود را دربارۀ روابط این کشور با اتحادیه اروپا پس از خروج از اتحادیه اروپا بطور روشن اعلام نکرده، به لندن هشدار داد که تنها شش تا هشت هفته زمان برای دستیابی به هر نوع توافقی دربارۀ برگزیت باقی مانده است.

سخنان مرکل پس از آن بیان شد که ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس رد پیشنهاداتش را از سوی رهبران اتحادیه اروپا در جریان اجلاس غیررسمی سران اتحادیه اروپا در سارلزبورگ را «غیرقابل قبول» توصیف کرد و از ایجاد «بن بست» در مذاکرات دو طرف خبر داد.

مرکل که در جمع صنعتگران آلمان اعلام کرد: «ما تنها شش تا هشت هفته فرصت برای کار و تصمیم گیری داریم. همه چیز بستگی به این دارد که بریتانیا واقعا چه می‌خواهد و در این زمینه همه چیز روشن نیست… باید این را نیز بگویم که نمی‌توانیم فعالیتها در بخشی از بازار واحد اروپا را به حالت تعلیق درآوریم و بخش‌های دیگر را بپذیریم.»

ترزا می در طرح خود از ایجاد یک منطقۀ آزاد برای انجام تبادلات اقتصادی در بخش صنایع و محصولات کشاورزی سخن گفته است و در مقابل حاضر به ایجاد چنین منطقه‌ای برای تبادل فعالیتها در بخش‌های خدمات و نیروی کار نیست.

دولت انگلیس همچنین تاکید کرده بود که برای عملی شدن این پیشنهاد، نباید مرز فیزیکی بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند بوجود آید.

لندن و رهبران ۲۷ کشور اروپایی باید بار دیگر در ماه اکتبر نشستی مشترک برگزار و دربارۀ چگونگی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا به توافق برسند و در چهارچوب بیانیه‌ای روابط آتی خود را تنطیم کنند.

مرکل همچنین تاکید کرد که که تهیۀ یک بیانیۀ بسیار مبهم نیز قابل پذیرش نیست زیرا تنها باعث به تعویق افتادن روند حل و فصل اختلافات می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید