بلالی: سروش نوجوان در زمان قیصر یک دانشگاه بود

مدیرعامل انتشارات سروش گفت: سروش نوجوان در زمان مدیریت قیصر امین پور یک دانشگاه بود و بسیاری از بزرگان امروز ادبیات کشور در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

  مراسم جشن تولد قیصر امین پور و فعالیت دوباره مجله سروش نوجوان پیش از ظهر امروز شنبه دوم اردیبهشت با حضور جمعی از چهره های فرهنگی و ادبی کشور در ساختمان انتشارات سروش برگزار شد.

نقی سلیمانی به عنوان مسئول صفحات ادبی سروش نوجوان در زمان حضور قیصر امین پور در این مجله گفت: قیصر دو ویژگی بارز داشت؛ باهوش و شجاع بود بعلاوه بسیار سخاوتمند. او بسیار فروتن بود و فروتنی اش به قدری زیاد بود که گاهی اصلا در جمع دیده نمی شد. با این وجود در نهایت دیده می شد.

وی افزود: در سروش نوجوان موارد زیادی پیش می آمد که به دلیل تفاوت نظرات درگیری ایجاد می شد اگر مسئولانی که دوباره هدایت این مجله را به عهده می گیرند شجاعت نداشته باشند این مجله جذابیت و آزاداندیشی اش را ازدست می دهد. بنابراین اگر می خواهیم در حوزه ادبیات و هنر کار کنیم چاره ای نداریم بجز اینکه شجاع باشیم و مجله را با آزاداندیشی چاپ کنیم.

این داستان نویس در ادامه گفت: سروش نوجوان پس از انقلاب چاپ شد، آزادی هم یکی از پایه های انقلاب بود. اگر ادبیات و هنر با آزادی همراه نباشد مخاطبمان را از دست خواهیم داد .

سپیده خلیلی و علی زارعان به همراه سیدعلی کاشفی خوانساری از دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

 آخرین سخنران این مراسم نیز مجید بلالی مدیرعامل موسسه انتشارات سروش بود که گفت: قیصر امین پور با درد جامعه آشنا بود، رمز بقای او این بود که شعر گفتن شغلش نبود، بلکه برای دلش شعر می گفت. او دانشگاه را با دامپزشکی شروع کرد از درمان حیوانات به حکمت گویی و درمان روان انسان ها روی آورد و اما چنین انسان هایی آنطور که باید و شاید دیده نمی شوند.

 وی گفت: سروش نوجوان فراتر از یک مجله بود شاید بتوان گفت یک جریان بود. این مجله در ۱۵ سالی که تحت مدیریت قیصر امین پور چاپ می شد، یک دانشگاه بود و کسانی که امروز از بزرگان ادبیات کشورند در زمان امین پور در این دانشگاه حضور داشتند.

بلالی در پایان گفت: درخت تناور سروش نوجوان که چندسالی اسیر خشکسالی شده بود دوباره جوانه می زند و باید توجه کنیم که در کشور ما نوجوانان توجه لازم مبذول نمی شود.   در حالی که بیشترین توجه را لازم دارند و در ابتدای راه خودشناسی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید