«بیل کازبی» به زندان محکوم شد

    کد خبر :377523

دادگاهی در پنسیلوانیا کمدین مشهور آمریکایی بیل کازبی را به جرم تعرض جنسی به سه تا ده سال زندان محکوم کرده است.

قاضی همچنین کازبی ۸۱ ساله را یک “صیاد خشن جنسی” توصیف کرد و گفت به این دلیل او باید برای همیشه مشاوره دریافت کند و نام او در فهرست متخلفان جنسی ثبت شود.

وکلای مدافع استدلال کردند که سن بالا و نابینایی کازبی مانع می شود که او تهدیدی برای دیگران باشد.

این بازیگر از فرصت سخن گفتن در دادگاه استفاده نکرد و سکوت اختیار کرد.

او در ماه آوریل در سه مورد اتهام تعرض جنسی برای خوراندن دارو و آزار آندره‌آ کوستاند در سال ۲۰۰۴ گناهکار شناخته شده بود.

درخواست کازبی برای آزادی با قرار وثیقه تا زمان رسیدگی به درخواست تجدید نظر رد شد.

کازبی در دهه ۱۹۸۰ با سریال “شوی کازبی” در آمریکا معروف شد که در آن نقش پدر یک خانواده ثروتمند ساکن بروکلین نیویورک را بازی می کرد.

او چنان محبوب بود که لقب “پدر آمریکا” گرفت.

خانم کوستاند در ژوئن سال ۲۰۱۷ شرح داد که آقای کازبی – که او را بزرگتر و راهنمای خود فرض می کرد – به او قرص هایی داد که باعث شد نتواند مانع تعرض او شود.

او در بیانیه ای از تاثیر آن حادثه چنین گفت: “برای درک تاثیر واقعی تعرض جنسی بر زندگی ام، باید بدانید که من پیش از تعرض چگونه آدمی بودم.”

“بعد از تعرض، مطمئن نبودم که چه اتفاقی افتاده اما دردش خیلی گویا بود. احساس شرم آن کمرم را خم کرد. تردید نسبت به خودم و سردرگمی برخلاف معمول مانع شد از خانواده و دوستانم کمک بگیرم. کاملا احساس تنهایی می کردم، و قادر نبودم به کسی اعتماد کنم، حتی به خودم.”

او نوشت: “بیل کازبی روحیه شاداب و جوان مرا گرفت و خرد کرد. او مرا از سلامتی و سرزندگی، از روحیه ای باز و اعتماد به خودم و دیگران محروم کرد.”

کوین استیل دادستان بخش مونتگومری در پنسیلوانیا نسبت به خانم کوستاند ادای احترام کرد: “حضور او زندگی همه ما را بهتر کرده. شنیدید که آن تعرض چگونه زندگی او را تحت تاثیر قرار داد… او با پذیرش سختی های زیاد حاضر شده خود را سال ها اینگونه در برابر مخاطبانی جهانی قرار دهد.”

“او می توانست در سکوت به زندگی ادامه دهد اما می دانست که مهم است عدالت اجرا شود.”

اندرو وایات وکیل آقای کازبی محاکمه را به عنوان “نژادپرستانه ترین و جنس گرایانه ترین” محاکمه تاریخ آمریکا رد کرد و گفت موکل او قربانی “جنگ زن و مرد” است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید