جشنواره ملی ذوی القربی با موضوع اهل بیت(ع) در قرآن برگزار می شود

    کد خبر :37742

مدیر اجرایی طرح ملی ملکوت گفت: جشنواره ملی ذوی القربی طی سه سال برگزار خواهد شد که امسال با موضوع اهل بیت(ع) در قرآن برگزار می شود.
[جشنواره ملی ذوی القربی با موضوع اهل بیت(ع) در قرآن برگزار می شود]

‘ابوالفضل خراسانی’ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: جشنواره ملی ذوی القربی از سلسله جشنواره های طرح ملی ملکوت است که با محوریت اولین جلد از کتاب ادب فنای مقربان تالیف آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر بزرگ قرآن کریم و در سه بخش نخبگانی، میانی و عمومی برگزار می شود.
وی ادامه داد: البته طرح ملی ملکوت پنجمین سال را پشت سر می گذارد اما جشنواره ذوی القربی طی سه سال ادامه خواهد داشت که موضوع امسال این جشنواره اهل بیت(ع) در قرآن است.

** منابع و موضوع های جشنواره ذوی القربی
خراسانی درباره منابع و موضوع های این جشنواره گفت: جلد اول کتاب «ادب فنای مقربان» برای بخش میانی و عمومی در نظر گرفته شده و برای سطح نخبگان، اساتید و فرهیختگان سایر آثار آیت الله جوادی آملی را درنظر گرفته ایم.
وی همچنین گفت: علاقه مندان می توانند برای تدوین مقاله و کتاب از آثاری همچون تفسیر تسنیم، ادب فنای مقرّبان، شمیم ولایت، کوثر کربلا، شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی، گنجور عشق و نرم افزار مبانی قرآنی نهضت حسینی(ع) استفاده کنند.
خراسانی با بیان اینکه علاقه مندان تا پایان آذر ماه می توانند آثار خود را به دبیرخانه این طرح ارسال کنند، افزود: این جشنواره در بخش های تالیف کتاب، تدوین مقاله، خلاصه نویسی، وبلاگ نویسی، ادبی هنری و همچنین مسابقات مکاتبه ای و اینترنتی برگزار می شود.
دبیر جشنواره ملی ذوی القربی گفت: 50 نکته ناب از جلد اول کتاب ادب فنای مقرّبان به صورت صوت در سایت ملکوت به نشانی www.malakoot.org و در بستر کتاب الکترونیک ایران به نشانی www.iranebook.ir قرار می گیرد تا علاقه مندان بتوانند در مسابقه اینترنتی این جشنواره شرکت کنند.
وی همچنین گفت: موضوع هایی که برای تدوین مقاله و کتاب در نظر گرفته شده شامل نقش اهل بیت(ع) در اسلام، پاسداری از اسلام ناب، شکوفایی عقل، اهل بیت(ع)، الگوی بشریت در همه اعصار، امر به معروف و نهی از منکر، استقرار عدالت اجتماعی، مبانی اهل بیت(ع) در قرآن، انسان کامل جانشین خداوند، عصمت و طهارت اهل بیت(ع) و همچنین مودت اجر رسالت است.
به گفته خراسانی، همتایی قرآن و اهل بیت(ع)، امام حسین(ع)، مبانی قرآنی نهضت حسینی، ویژگی های نهضت امام حسین(ع)، نفس مطمئنه بودن امام حسین (ع)، تجلی عرفان در نهضت امام حسین (ع)، غیرت حسینی و عفت زینبی، عزت حسینی، مدیریت بحران در نهضت حسینی، پیام های نهضت امام حسین(ع)، وظیفه مردم در قبال اهل بیت(ع) و همچنین احیای آثار اهل بیت(ع) از دیگر موضوع های این بخش است.

** جوایز جشنواره ذوی القربی
دبیر جشنواره ذوی القربی همچنین گفت: جوایز این دوره شامل 50 بسته مجموعه آثار آیت الله جوادی آملی، 14 سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، 20 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 30 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، 20 عدد تبلت و 20 عدد گوشی تلفن همراه خواهد بود و آثار برتر برابر با ضوابط و آئین نامه علمی پژوهشی منتشر می شود.
وی از همکاری برخی نهادها و سازمان ها همچون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری این جشنواره تجلیل کرد.
جشنواره ذوی القربی از سلسله جشنواره های ملی ملکوت وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء به ریاست حجت الاسلام مرتضی واعظ جوادی فرزند آیت الله جوادی آملی است.

** تنوع خوبی در نمایشگاه حاکم بود
مسئول غرفه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم درباره نمایشگاه امسال گفت: امسال بخش های هنری، علمی، فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی از تنوع خوبی برخوردار بود و به نظرم نمایشگاه سیر تکاملی خود را طی می کند و امیدوارم هر سال شاهد رشد کمی و کیفی آن باشیم.
خراسانی درباره عملکرد غرفه فروش آثار آیت الله جوادی آملی در نمایشگاه قرآن گفت: بخشی از جشنواره ذوی القربی در قالب مسابقه کتابخوانی در نمایشگاه امسال برگزار می شود و بازدیدکنندگان با مطالعه چند سطر از کتاب ادب فنای مقربان به یک سوال پاسخ می دهند و هر شب به شش نفر جوایزی تعلق می گیرد.
بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» از هشتم خرداد ماه آغاز به کار کرد و عصر امروز(جمعه) 26 خرداد در مصلای امام خمینی(ره) پایان می یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید