هشدار روسیه نسبت به آزمایش‌های بیولوژیک آمریکا در گرجستان

    کد خبر :377349

روسیه اعلام کرده که به آمریکا اجازه انجام آزمایش‌های بیولوژیک در نزدیکی مرزهای خود را نخواهد داد.

به گزارش بازتاب به نقل از تاس، ولادیمیر یرماکوف، دبیرکل اداره منع گسترش سلاح‌های اتمی در وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که کشورش به آمریکا اجازه نخواهد داد که در نزدیکی مرزهای روسیه آزمایش‌های بیولوژیک انجام دهد.

برخی منابع دیپلماتیک به نقل از «ایگور گیورگادزه» وزیر امنیتی سابق گرجستان اوایل این ماه اعلام کردند که مدارکی در دست دارند که نشان می‌دهد آمریکا مشغول انجام آزمایش‌های سری بر روی انسان‌ها در آزمایشگاه‌های گرجستان است.

یرماکوف گفته است که به طرف‌های آمریکایی اعلام کرده مسکو اجازه انجام آزمایش‌های بیولوژیک در نزدیکی مرزهای خود را نخواهد داد.

منابع روسی گفته‌اند شواهد و مدارکی را در اختیار دارند که نشان می‌دهد آژانس‌های نظامی و امنیتی آمریکا در قلمرو خاک گرجستان و در همکاری با آن‌ها مشغول انجام کار بر روی مواد شیمیایی و بیولوژیک است.

علاوه بر این کمتر از دو هفته پیش نیز، گیورگادزه در جریان نشستی خبری در مسکو اعلام کرد که امکانات پزشکی تأمین مالی شده توسط آمریکا در گرجستان، پوششی برای آزمایشگاه سلاح های بیولوژیک است که در آمریکا منع شده است.

پیش از این وزارت دفاع روسیه نیز با تائید اظهارات گیورگادزه اعلام کرده بود که به مدارکی دست یافته که نشان می‌دهد واشنگتن پروتکل‌های منع توسعه و تولید تسلیحات بیولوژیک و سمی را نقض کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید