نگرانی مجید اخشابی از رواج موسیقی یک بار مصرف

    کد خبر :377214

خواننده پاپ با انتقاد از محتوای بی‌کیفیت آثار موسیقی گفت: ترجیح می‌دهم با دست پُر اثری را برای مردم تولید کنم.

مجید اخشابی خواننده موسیقی پاپ در خصوص بازار موسیقی پاپ گفت: اگر بخواهم درباره این موضوع صحبت کنم، به طور حتم موسیقی پاپ در این مقطع زمانی دوران پیشرفت، ارتقا و کمال را طی نمی کند.

وی افزود:اگر موسیقی را با برهه های مختلف قیاس کنیم و کیفیت و محتوا را مدنظر قرار دهیم، در این مقطع بی کیفیتی نسبت به مقاطع گذشته مشهود است و بر هیچکس پوشیده نیست.

خواننده موسیقی پاپ ادامه داد: به عقیده من باید مخاطبان به درایت و هوشمندی برسند تا هر اثری که صرفا یک تفاوت یا ساختارشکنی در آن وجود دارد، تبدیل به یک اثر مصرف پذیر نشود. اکنون این مشکل در موسیقی پاپ به شدت مشخص است و حتی طرفداران موسیقی امروزی می دانند که به یک موسیقی یک بار مصرف می پردازند که به زودی رنگ می بازد و موسیقی ماندگاری نیست.

اخشابی با بیان اینکه در حال حاضر بازار مسیرش را این چنین طی می‌کند و این گونه موسیقی ها دست به دست می شود،گفت: باید در وهله اول مخاطبان و بعد اساتید موسیقی و ارگان های ذیربط تلاش کنند تا سلیقه مردم ارتقا پیدا کند و هنرمندان مجبور به تولید آثار با کیفیت تر، قابل توجه تر و بدون ایراد تر شوند.

این خواننده در خصوص کم کاری این روزهای خود در عرصه موسیقی گفت: حوزه فعالیت‌های من فقط اجرای موسیقی نیست و به شاخه های متعددی ارتقا پیدا کرده است. من در حال حاضر مشغول تدریس در دانشگاه، تحقیق و پژوهش، پیگیری امور آموزشی و تلاش برای ارتقای سطح آموزش موسیقی و نگارش متدهای آموزشی هستم البته مثل گذشته همچنان با پیگیری فعالیت‌های اجرایی، هنری و تولید موسیقی، در ماه یا دو ماه یکبار اثری جدید منتشر می‌کنم.

وی در خصوص همکاری خود با رسانه ملی بیان کرد: فعالیت‌هایم با رسانه همچنان ادامه دارد و در برنامه های مختلف تلویزیونی حضور دارم.

اخشابی با اشاره به دیگر دلایل کم کاری اش بیان کرد: ترجیح می دهم برای اینکه اثری منتشر کنم یا اجرایی داشته باشم طبق روال این سال ها با دست پُر آنها را عرضه کنم که این موضوع مستلزم وقت، تلاش، پژوهش، تحقیق و کار است. به هرحال شاید بشود گزیده تر کار کردن را یکی از علت ها قلمداد کرد.

خواننده موسیقی پاپ درباره اجرای کنسرت گفت: تا چند ماه قبل درگیر پایان دوره تحصیلی دکتری بودم و فرصت این قضایا را نداشتم. در حال حاضر تلاش می کنم یک آلبوم را منتشر کنم و بعد کار کنسرت انجام شود به امید خدا بعد از انتشار آلبوم برای اجرای کنسرت برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی در خصوص زمان انتشار آلبوم گفت: تلاش می کنم اگر وقت اقتضا کند تا پایان سال آلبوم را قطعا منتشر کنم.

اخشابی در پاسخ به این سوال که کارهای مذهبی که از شما منتشر شده، سفارشی است یا برحسب علاقه بوده،گفت: منشا آن قطعا به نیت خودم بر می‌گردد. برای خیلی از این آثار هیچ گونه سفارشی در کار نبوده و صرفا با هزینه شخصی، میل، علاقه و رغبت خودم و بدون حمایت هیچ ارگانی شکل گرفته است البته برخی از این قطعه ها هم سفارش داده شده اما به هرحال علاقه داشتم که بخشی از آثارم اینگونه باشد.

گفتنی است؛مجید اخشابی تا کنون برای سریال و برنامه هایی چون همراز، عروج، مهتاب، محله بنده نواز، مسافری از هند، یک وجب خاک، متهم گریخت و… قطعه هایی را اجرا کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید