معاون سازمان تأمین اجتماعی:

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بالاتر از نرخ تورم است

    کد خبر :377202

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در ۳-۴ سال گذشته ده‌ها اقدام برای استفاده از ابزارهای الکترونیک در سازمان صورت گرفته تا دخالت کارشناسان و نگاه‌های سلیقه‌ای کمتر شود گفت: هفته گذشته مقرر شد تمامی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در عرصه بیمه سازمان تأمین اجتماعی برروی سایت این سازمان قرار بگیرد.

عبدالرحمن تاج الدین سه‌شنبه ۳ مهر در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان، اظهار کرد: زمانی‌که قول احداث هتل هما توسط سازمان داده شده بود هماهنگی و زیرساخت‌های لازم را فراهم نکرده بودند و در ادامه راه سازمان دچار مشکل شد.

وی با بیان اینکه در استان همدان میزان درآمد تأمین اجتماعی از محل بیمه نسبت به هزینه و مستمری‌ها منفی است، گفت: در ۴ سال گذشته هرساله اضافه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بالاتر از نرخ تورم شده است و امروز سازمان تأمین اجتماعی افتخار دارد که بیش از نیمی از جمعیت کشور یعنی ۴۲ میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی هر ماه بیش از ۷ هزار میلیارد تومان پول پرداخت و تجهیز منابع می‌کند، افزود: سازمان تأمین اجتماعی سعی کرده با نهایت مدارا و هماهنگی با جامعه کارفرمایی کار کند.

وی با اشاره به اینکه در ۳-۴ سال گذشته ده‌ها اقدام برای استفاده از ابزارهای الکترونیک صورت گرفته تا دخالت کارشناسان و نگاه‌های سلیقه‌ای کمتر شود، عنوان کرد: هفته گذشته مقرر شد تمامی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در عرصه بیمه سازمان تأمین اجتماعی برروی سایت این سازمان قرار بگیرد.

تاج‌الدین تصریح کرد: افتخار ما این است که سازمان تأمین اجتماعی فارغ از نگاه‌های جناحی، حزبی و قبیله‌ای در ترازی واقع شده که بتواند در راستای مصالح عمومی مخاطبان خود و در راستای انجام وظیفه کاملا فنی و تخصصی گام بردارد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی ضمن تشکر از جامعه کارفرمایی، اظهار کرد: اگر همراهی و همکاری جامعه کارفرمایی نبود، به طور قطع سازمان تأمین اجتماعی توان این را نداشت که در این وضعیت خاص از زمان که کشور دچار مشکلات عدیده‌ای شده است و ددمنشی‌های دشمن روز به روز بیشتر می‌شود، بتواند انجام وظیفه کند.

۴۷ درصد جمعیت همدان تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل سابق سازمان تأمین اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۷ درصد از جمعیت استان همدان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند، تصریح کرد: در استان همدان ۷۴۴ هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که معادل ۴۷ درصد جمعیت استان است.

محمد عسگری با اشاره به اینکه ۲۴۰ هزار بیمه شده اصلی در استان همدان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: درسازمان تأمین اجتماعی این استان ۴۶ هزار پرونده مستمری به ثتب رسیده است و ۲۲ هزار و ۶۰۰ کارگاه فعال و بیش از ۱۶ هزار و ۹۰۰ کارگاه غیرفعال وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا پایان خرداد امسال ۵۹ درصد افزایش وصول اجرائیات در استان داشتیم، یادآور شد: استان همدان در بحث وصول اجرائیات رتبه سوم کشوری را داشته و در وصول درآمدی با منفی ۲درصد کاهش داشته است.

عسگری با اشاره به اینکه در تمام شعب باید ماهیانه ۵ درصد از بیمه بیکاری قطع شود، افزود: استان همدان در بحث قطع بیمه بیکاری رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل سابق سازمان تأمین اجتماعی استان همدان ادامه داد: امسال ۲ شعبه اقماری فامنین و شعبه ۳ تأمین اجتماعی جدید در سطح استان افتتاح شد.

به‌گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم از تلاش‌های «محمد عسگری» تقدیر و «اسماعیل نبوی» به عنوان مدیرکل جدید سازمان تأمین اجتماعی استان همدان منصوب شد. نبوی در رشته اقتصاد و امور مالی تحصیل کرده و پیش از این ریاست شعبه ۱۲ تأمین اجتماعی تهران را برعهده داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید