رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم هوشمندسازی صدور پروانه‌ها و گواهی‌های ساختمانی

    کد خبر :377082

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تسریع در روند هوشمندسازی صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی تاکید کرد.

محمد سالاری در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود بر لزوم تسریع هوشمندسازی ارائه خدمات و صدور پروانه‌های ساختمانی تاکید کرد و افزود: ارائه خدمات صدور پروانه و گواهی‌ها در شهرداری تهران علی‌رغم بسترسازی‌های قابل توجهی که در حوزه هوشمندسازی انجام شده، اکنون در بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته شورای شهر به درستی تصمیم گرفت تا ارائه خدمات حوزه شهرسازی به بخش خصوصی برون‌سپاری شود. بر این اساس قرار بود با ایجاد دفاتر الکترونیک شهر، حوزه شهرسازی مناطق تاسیس و صرفا ستادی در آنجا مستقر شود چرا که هم ۹۰ درصد مراجعات مردمی به شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی بود و هم بیشترین نارضایتی مردم در این حوزه بود.

وی ادامه داد: مقرر شد ارائه خدمات حوزه شهرسازی و معماری در یک فرآیند رقابتی به بخش خصوصی واگذار شود اما امروز شاهدیم علی‌رغم وجود دفاتر ۱۲۲ گانه نه تنها مراجعات به شهرسازی‌های مناطق کاهش نیافته بلکه مردم باید هم به دفاتر مراجعه کنند و هم به شهرسازی‌های مناطق و ارائه خدمات به صورت موازی توسط بخش خصوصی و شهرداری در حال انجام است.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به طولانی بودن صدور پروانه تاکید کرد: در حال حاضر صدور پروانه و گواهی‌ها بیش از ۶ ماه و بعضا تا یک سال به طول می‌انجامد و این وضعیت وخیمی است لذا درخواست دارم شهرداری تهران با صدور بخشنامه این موضوع به معاونت شهرسازی و معماری ابلاغ کند و در صورتی که امکان این کار وجود ندارد ما در شورای شهر طرحی را در این خصوص ارائه دهیم تا موضوع هوشمندسازی کامل فرآیند صدور پروانه که شفاف‌سازی و کاهش فساد و رانت را در پی دارد، عملیاتی شود.

به گزارش ایسنا، سالاری با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های متخلفانه شوراهای معماری خطاب به شهردار تهران گفت: برخی از مناطق طی دو ماه گذشته بعضا ۲۰ تا ۴۰ اضافه طبقه ارائه داده‌اند در حالی که اکنون در مدیریت شهری اصلاح‌طلب دیگر نباید شاهد تصمیمات متخلفانه و خارج از ضوابط طرح تفصیلی باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید