از مالزی برای گدایی به کرج می‌آیند

    کد خبر :377068

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرج از فعالیت یک مرکز ساماندهی متکدیان و آسیب دیدگان اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

حشمت اله عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی چند ماه گذشته شاهد اجرای مستمر طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان از سطح معابر و خیابان‌های شهر هستیم. با اجرای این طرح تعداد متکدیان کرج که اغلب آنها خارجی و اتباع کشورهای پاکستان و مالزی هستند؛ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی بیان کرد: این متکدیان که اغلب از مشکلاتی رنج می‌برند، با حضور در سطح شهر علاوه بر کاهش روحیه امید شهروندان، از زیبایی بصری شهر هم می‌کاهند.

وی توضیح داد: تا چندی پیش این متکدیان صبح دستگیر می‌شدند و به دلیل اینکه فضایی برای ساماندهی و نگهداری آنها نبود؛ 10 شب مجدداً رها می‌شدند ولی با رایزنی و تعاملات صورت گرفته با نیروی انتظامی، دستگاه قضا و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان این روند تغییر کرده و این افراد پس از دستگیری رد مرز می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: این تغییر روند در نحوه برخورد با متکدیان خارجی باعث شده طی چند ماه گذشته تعداد این افراد که اغلب آنها زنان بچه به بغل بودند در سطح شهر به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این متکدیان پس از دستگیری به مرکزی در شورآباد ورامین انتقال داده می‌شوند و پس از آن اقدامات لازم برای رد مرز آنها انجام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید