انتصاب سفیری برای «زنان، صلح و امنیت» در کانادا

    کد خبر :377050

وزارت خارجه کانادا از ایجاد پست جدیدی در دستگاه دیپلماسی این کشور با عنوان «سفیری برای زنان، صلح و امنیت» خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه کانادا از ایجاد پست جدیدی در دستگاه دیپلماسی این کشور با عنوان «سفیری برای زنان، صلح و امنیت» خبر داد که به پیشرفت برنامه‌های فمینیستی کمک کرده و از مشارکت بیشتر زنان در حفظ صلح و حل منازعات بین‌المللی حمایت می‌کند.

این خبر در جریان اولین نشست جهانی وزرای خارجه زن اعلام شد؛ نشست دو روزه‌ای که با میزبانی مشترک کانادا و اتحادیه اروپا در مونترال برگزار شد.

کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا در این نشست اعلام کرد: «جامعۀ مدنی داخلی و بین‌المللیِ متعهد به فمینیسم، به ما می‌گوید که کانادا باید در این راه حرکت بلندپروازانه‌تری داشته باشد و یکی از راههای انجام این کار، داشتن مقامی در سطحی بالا برای این موضوع است.»

فریلند تایید کرد که کانادا حدود ۲۵ میلیون دلار نیز به تامین مالی ابتکاراتی اختصاص داده که با هدف مبارزه با خشونتهای مبتنی بر جنسیت و برای افزایش مشارکت زنان در روند صلح طراحی شده است.

موضوع داشتن «سفیری برای زنان، صلح و امنیت» از سال ۲۰۰۰ میلادی در سطح بین‌الملل مطرح بوده و کانادا اولین کشوری است که در این زمینه دست به اقدامی عملی می‌زند که حاصل فعالیت رسانه‌ها و گروههای مدنی در این کشور است.

از نظر طرفداران این طرح، اگرچه نمی‌توان در نقش زنان برای برقراری صلح اغراق کرد اما ورود کامل و فعال زنان به مذاکرات، شانس رسیدن به توافقنامه‌های پایدار را بطور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید