کاراته هم اکنون نیازمند حمایت است/ به مشکلات واقفیم

  • ورزشی
  • سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۲
    کد خبر :376924

مربی تیم ملی کاراته گفت: از مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه مطلع هستیم ولی اگر از کاراته انتظار کسب مدال المپیک داریم، هم اکنون وقت حمایت است.

سعید حسنی پور ضمن بیان مطلب فوق گفت: کاراته بارها و بارها توانایی های خود را در میادین مختلف ثابت کرده و اکنون که به عنوان یک رشته المپیکی در تلاش برای کسب سهمیه است، مسئولان ورزش باید حمایت کنند. مسیر سختی برای رسیدن به المپیک توکیو ۲۰۲۰ داریم که بدون حمایت امکان پذیر نیست.

وی افزود: هشت کاراته کا به جاکارتا اعزام و هشت مدال کسب شد. سه دوره متوالی قهرمانی جهان نتایج خوبی کسب کردیم و در دوره آخر قهرمان کومیته تیمی شدیم. در مسابقات دیگر نیز عملکرد خوبی داشته ایم، این یعنی توانمندی بالای کاراته که برای تحقق کسب مدال در توکیو باید برنامه های خود را به خوبی اجرا کند.

مربی تیم ملی کاراته ادامه داد: پیش از این هر چهار سال یکبار و در نزدیکی بازیهای آسیایی به سراغ کاراته می آمدند، ولی با حضور این رشته در المپیک نمی توان همان رویه سابق را ادامه داد. کاراته باید برای کسب سهمیه تلاش کند و این مهم فقط با حضور مداوم در مسابقات معتبر و کسب امتیاز برای حفظ جایگاه کاراته کاها در رنکینگ فدراسیون جهانی است.

دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ خاطرنشان ساخت: ژاپن به دلیل میزبانی تمامی سهمیه های المپیک را در اختیار دارد، ولی با این شرایط آنها کاروانی ۷۳ نفره به کاراته وان آلمان اعزام کردند. کاراته کای ۲۰ ساله ژاپن که «آقایف» یکی از بهترین جهان را در همین مسابقات شکست داد، ثمره همین نگاه چشم بادامی هاست. خیلی از کاراته کاها از آلمان راهی شیلی شده و پس از آن به ژاپن می روند. اینها تنها نمونه هایی بود از توجه کشورها به کاراته و تلاش برای کسب سهمیه المپیک.

به گزارش مهر ،حسنی پور با بیان اینکه برنامه های کادر فنی تا المپیک ۲۰۲۰ تدوین شده است، اظهار داشت: فدراسیون کاراته و در راس آن آقایان فرجی و آشوری تلاش زیادی دارند که مشکلات موجود در مسیر کاراته را رفع کنند. به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه نیز به خوبی آشنا هستیم، ولی این نکته خیلی مهم است که برای کسب سهمیه باید در مسابقات مختلف شرکت کرده و برنامه ها به خوبی اجرا شود که از توان مالی فدراسیون خارج است.

عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک افزود: در جلساتی که در کمیته داریم من این موضوع را مطرح خواهم کرد که کاراته به عنوان یک ورزش المپیکی باید مدنظر مسئولان قرار گیرد و اگر چنین شود بدون شک بخش عمده ای از مشکلات رفع خواهد شد.

مربی تیم ملی در پایان گفت: تیم ملی در تمامی اوزان شرایط خوبی دارد، شما توجه کنید در چند ماه اخیر طلای ۸۴+ کیلوگرمم در هر تورنمنتی چه کاراته وان چه قهرمانی آسیایی و بازیها را گنج زاده و اباذری کسب کردند، همین موضوع نشان از برنامه ریزی کادر فنی دارد و اکنون نیز در تلاشیم تا به کاراته وان ژاپن اعزام شده و پس از آن ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی جهان را مشخص خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید