وزیر فرهنگ: دفاع مقدس در تاریخ ایران لیله القدر است

    کد خبر :376863

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:گزافه گویی نیست اگر بگوییم که هشت سال دفاع مقدس در تاریخ ایران لیله القدر است.

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم، به شهیدان دفاع مقدس، شهدای وزارت در دوره دفاع مقدس و شهیدان اهواز اظهار کرد: دفاع مقدس برای تاریخ ایران لیله القدر است اگر لیله القدر نزول ملائک است و از هزارماه با فضیلت تر محسوب می شود،گزافه گویی نیست که بگوییم هشت سال دفاع مقدس هم در تاریخ ما چنین جایگاهی دارد.

وی با بیان اینکه از زاویه های مختلف می توان جنگ را تفسیر کرد، گفت:ما در جنگی بودیم که دو امپراطوری شرق و غرب اطراف ما بودند و هدف تجزیه ایران را داشتند اما از همه این مشکلات سربلند بیرون آمدیم و یک وجب خاک خود را از دست ندادیم و حافظه تاریخی دویست ساله این مرز و بوم که تلخ وسرد بود را تغییر دادیم و این هشت سال همه چیز را عوض کرد.

وی افزود: تنوع اقوام و مذهب را در دوره دفاع مقدس شاهد بودیم که همه اقوام ایرانی در کنار یکدیگر برای ارزشهای دینی انقلابی و ملی جنگیدند و موجب انسجام ملی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:در حال حاضر همه اقوام ایرانی حس می کنند یک حلقه مشترک هشت ساله دارند که غم و شادی سختی و راحتی و … در آن جای دارد.

صالحی ادامه داد:ما شهدایی از اقوام و مذاهب مختلف در ایران داریم که باعث بوجود آمدن حلقه مشترک بی همتا در طول تاریخ ایران هستند و فرصت کافی برای الگو سازی و الگو دهی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را به ما می دهند که این از دیگر ویژگی های مهم و تاثیر گذار جنگ هشت ساله ما بود.

وی با بیان اینکه تنوع حضور در هشت سال دفاع مقدس آنقدر فراوان است که برای هر نوع قشر جامعه می تواند الگوهایی داشته باشد، گفت:فضای دفاع مقدس همانند واقعه عاشورا بود.

صالحی گفت:همه می توانند این دستاورد و داشته مهم را حفظ، فرآوری و آزادی سازی کنند و در طول سال ها و دوره ها به بهترین شکل استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید