ترامپ و مکرون درباره ایران و سوریه رایزنی کردند

    کد خبر :376647

رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و درباره مسائل مختلفی از جمله ایران و سوریه گفت و گو کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از تارنمای بلومبرگ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود دیدار کرد.
کاخ سفید در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که دو طرف پیرامون طیف گسترده ای از مسائل از جمله وضعیت سوریه، ایران و ارتقای روابط تجاری برابر میان واشنگتن و اتحادیه اروپا گفت و گو کردند.
مقام های فرانسوی به شرط بی نام ماندن به خبرنگاران گفتند که ترامپ و مکرون در این گفت و گو تنها به پرسش و شنیدن نظرات یکدیگر اکتفا کرده و از بحث و تقابل خودداری کردند.
این مقام ها همچنین گفتند که مکرون و ترامپ پیرامون مساله موشک های بالستیک و فعالیت های منطقه ای ایران نظر موافق داشتند؛ اما رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که تحریم های واشنگتن در حال اثرگذاری بر تهران است، گفت که هنوز برای صحبت از مذاکره بسیار زود است.
رئیسان جمهوری فرانسه و آمریکا همچنین توافق کردند که در موضوع ادلب در سوریه باید با ترکیه همکاری کنند.
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که روز گذشته به همراه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد، امروز با برخی مقام های اروپایی دیدار و در نشست وزیران خارجه 4+1 شرکت کرد.
در پایان این نشست بیانیه مشترکی صادر شد که در آن بر اعلام تعهد دوباره کشورهای عضو برجام بر اجرای کامل و موثر این توافق، از جمله در حوزه رفع تحریم ها تاکید کرده و اذعان کردند که رفع تحریم ها و برخورداری ایران از منافع اقتصادی حاصله، بخش کلیدی و حیاتی برجام است.
وزیران خارجه همچنین در این بیانیه در یک مقابله آشکار با تحریم های یکجانبه آمریکا، بر تعهدات خود در موضوعاتی همچون حفظ و ارتقای روابط گسترده تر اقتصادی با ایران؛ حفظ و استمرار کانال‌های موثر مالی برای تعامل با ایران؛ تداوم صادرات نفت و میعانات گازی، محصولات نفتی و پتروشیمی تاکید کردند.
آنها همچنین تعهد خود را به پیگیری اقدامات مشخص و موثر برای تضمین کانال‌های پرداخت با ایران تکرار کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید