خبرهای مهم در مورد استیضاح چند وزیر دیگر کابینه حسن روحانی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ۹:۵۸
    کد خبر :376599

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: خیلی براساس شایعه استعفای وزیر صمت نمی توان به نظر قطعی رسید که آقای روحانی قصدی برای تغییر این روند دارد و می خواهد درباره ادامه همکاری با برخی وزرای خود تجدیدنظر کند.

به گزارش نامه نیوز، از ابتدای امسال دوبار موضوع تغییر کابینه مطرح و اعلام شد «روحانی عزم جزمی برای تجدیدنظر در تیم همکاران خود دارد» اما خیلی سریع تب ترمیم کابینه خوابید. همین مسئله صبر مجلس را لبریز کرد و پایداری‌ها و اصلاح طلبان با هم یکی شدند تا با اجرای استیضاح‌های سریالی گوشی را دست دولت بدهند.

این همکاری نتیجه‌بخش بود و ربیعی و کرباسیان به خارج از دولت هدایت شدند اما قرار نیست نهضت استیضاح متوقف شود و وزرای راه، صمت، نفت و کشور نیز زیر تیغ هستند. البته در فضای رسانه ای مطرح شد که امکان دارد برخی وزرا پیش از جلسه استیضاح، خود برای کنار رفتن از مسئولیت استعفا دهند. حتی این موضوع درباره شریعتمداری وزیر صمت به طور رسمی از زبان برخی نمایندگان خبری شد که بلافاصله پایگاه های اطلاع رسانی دولت و وزارتخانه خبر استعفا را تکذیب کردند.

تحلیل برخی رسانه ها نیز آن بود که رئیس جمهور می خواهد با انجام جابه جایی هایی در کابینه، ضمن حفظ اطرافیانش در دولت، عطش نمایندگان را نیز برای پیگیری استیضاح ها از بین ببرد.

در همین رابطه محمدعلی پورمختار خبر استعفای شریعتمداری را شایعه خواند و گفت: خیلی براساس شایعه استعفای وزیر صمت نمی توان به نظر قطعی رسید که آقای روحانی قصدی برای تغییر این روند دارد و می خواهد درباره ادامه همکاری با برخی وزرای خود تجدیدنظر کند.

وی درباره سرنوشت استیضاح وزرای راه، صمت، کشور و نفت افزود: جدی ترین استیضاح ها مربوط به وزرای «صنعت، معدن، تجارت» و «راه و شهرسازی» است. به عبارت دیگر آنچه از صحبت های نمایندگان می توان جمع بندی کرد عزم جدی برای استیضاح آقایان آخوندی و شریعتمداری است. دو استیضاح دیگر چندان جدی محسوب نمی شود چون اولویت با مسائل مربوط به صنایع، معادن و تعطیلی و رکود در ساخت و ساز مسکن است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: با جوی که در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، احتمال آنکه وزرای «صنعت، معدن، تجارت» و «راه و شهرسازی» به سرنوشت آقایان ربیعی و کرباسیان دچار شوند و نتوانند از مجلس رأی اعتماد دوباره بگیرند، بسیار زیاد است.

وی درباره احتمال تغییر گرایش سیاسی در کابینه یادآور شد: آقای روحانی در این 5 سال که وزیر اصولگرا انتخاب نکرد، بعید هم هست که بخواهد بعد از این شخصیتی اصولگرا را برای وزارت برگزیند. قطعا از بین چهره های اصلاح طلب کارگزارانی یا اعتدالی کسانی را برای وزارتخانه های بدون وزیر انتخاب خواهد کرد.

پورمختار درباره رقابت کارگزاران و اعتدال و توسعه برای انتخاب وزرای جدید گفت: هر دو حزب نقش خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که هر چقدر به پایان دولت نزدیک شویم نقش جهانگیری در دولت کمتر می شود یا پررنگتر؟ اظهار کرد: بعید می دانم تفاوتی کند، البته برای مدتی آقای جهانگیری از تصمیم گیری ها کنار گذاشته شده بود اما الان برگشته است و به نظر هم نمی آید میزان تأثیرگذاری اش کمتر شود چون آقای روحانی دنبال آن است که همه جریان های حامی خود را در انتخابات حفظ کند و برای هر کدام آنها سهمی در دولت قائل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید