سورپرایزی مانند تماس تلفنی روحانی و اوباما، میان روحانی و ترامپ رخ نخواهد داد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ۸:۵۵
    کد خبر :376472

فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین ایران و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی معتقد است تماسی میان روحانی و ترامپ مانند آنچه ۵ سال پیش میان روحانی و اوباما اتفاق افتاد، رخ نخواهد داد. او همچنین می‌گوید بعید است دیداری به صورت آشکار میان وزرای خارجه ایران و آمریکا اتفاق بیفتد، زیرا زمینه روانی آن در ایران مهیا نیست.

فریدون مجلسی در گفتگو با انتخاب، درباره این موضوع که آیا ممکن است در سفر روحانی به نیویورک، سورپرایزی مانند تماس تلفنی روحانی و اوباما، این بار میان او و ترامپ رخ دهد یا خیر، گفت: فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ دهد.

او ادامه داد: اگر هدف دولت آقای روحانی فرونشاندن بحران کنونی و دفع شر از ایران باشد، احتمالا در سطوح میانی تماس‌هایی به صورت پشت پرده صورت خواهد گرفت تا بعدا بتواند آثار مثبتی بر جا بگذارد. البته این موضوع بستگی به سیاست‌ها دارد.

مجلسی در توضیح اظهارات خود پیرامون احتمال تماس‌هایی میان ایران و آمریکا در سطوح میانی و اینکه آیا این تماس‌ها ممکن است در سطح وزرای خارجه دو کشور باشد، نیز گفت: به صورت آشکار نه، زیرا زمینه روانی آن در ایران فراهم نیست و دوم به همان تصمیمات کلی نظام در حوزه سیاست خارجی مربوط می‌شود.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین گفت: پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا یک دلیل دیگر هم دارد و آن اینکه روزی اگر عملیاتی انجام داد، برای توجیه خودش بگوید ما همه راه‌های صلح آمیز را طی کردیم. ما تقاضای مذاکره، سازش و عدم تهدید کردیم و هیچ کدام از این‌ها عملی نشد و حالا آمده ایم و فلان ضربه را به فلان منطقه وارد کرده ایم و مثلا جلوی عبور مرور کشتی‌ها را گرفتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید