رییس‌جمهور حادثه تروریستی اهواز را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۰۰
    کد خبر :376171

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقدامات صلح‌آمیز ایران در موضوع هسته‌ای و مبارزه با تروریسم را از مواردی دانست که رییس جمهور باید در مجمع سازمان ملل به آن اشاره کند.

مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: قبل از سفر رییس جمهور کشورمان آقای ترامپ که در این دوره ریاست شورای امنیت را برعهده دارد صحبت از اختصاص جلسه‌ای درباره موضوعات ایران را مطرح می‌کرد که بعد از آن موضع خود را تغییر داد و از برگزاری جلسه‌ای به نام صلح، امنیت بین‌المللی و عدم اشاعه سلاح هسته‌ای سخن گفت. این تغییر مواضع رییس جمهور آمریکا چیز تازه‌ای نیست.

وی افزود: این تغییر مواضع نشان می‌دهد رییس جمهور آمریکا آدم دیپلمات و سیاسی نیست که خیلی راحت تصمیم می‌گیرد و خیلی راحت مواضع‌اش را تغییر می‌دهد. این تغییر مواضع منجر به تضعیف موضع آمریکا در صحنه بین‌المللی خواهد شد. باید ما از این فرصت استفاده کرده و جبهه قوی را در سازمان ملل علیه مواضع آمریکا تشکیل دهیم. البته در عین حال باز هم ممکن است ترامپ مواضعی را در شورای امنیت اتخاذ کند، اما همراهی دیگران بعید است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که دولت ترامپ از طرح موضوع ایران در شورای امنیت عقب‌نشینی کرده و سناریوی تبلیغاتی آنها در برابر کشورمان شکست خورده است، گفت: در چنین شرایطی لازم است رییس جمهور به تبیین مواضع ایران در موضوع برجام و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بپردازد.

به گزارش ایسنا ،صفاری نطنزی اظهار کرد: پرداختن به موضوع تروریسم نیز ضروری است. این‌که ما در عراق و سوریه علیه تروریسم مبارزه کردیم، با وجودی که خودمان قربانی تروریسم هستیم. آخرین نمونه آن حادثه تروریستی در اهواز است. رییس جمهور باید موضع ما در حوزه مبارزه با تروریسم را تبیین کند و اشاره داشته باشد آمریکا و کشورهای حامی‌اش از تروریسم حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید