وحشت مردم استرالیا از فرو ریختن ساحل کوئینزلند

    کد خبر :376114

یک قسمت بزرگ در ساحل محبوب ایالت کوئینزلند استرالیا در دریا غرق شده و این رویداد باعث ترس و وحشت مردم منطقه شده است.

این دومین باری است که طی سه سال اخیر گودالی در ساحل شبه جزیره “اینسکیپ پوینت” ظاهر شده است و در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز یک خودروی شخصی، یک خودروی کاروان، یک تریلر و چندین چادر داخل یک گودال ایجاد شده در این ساحل سقوط کردند.

یک متصدی ماهیگیرانِ این ساحل صبح امروز (دوشنبه) در حال سرکشی به این منطقه ساحلی بوده که متوجه می‌شود قسمتی از ساحل ناپدید و گودالی به عمق ۷.۵ متر ایجاد شده است. به گفته او روز قبل ساحل کاملا طبیعی بوده و مردم زیادی در آن حضور داشتند. اما امروز یک فرسایش بزرگ در این ساحل اتفاق افتاده است.

مردم منطقه نسبت به فرسایش های بیشتر نگران بوده و این اتفاق ترس و وحشت را میان آن‌ها برانگیخته است. در سال ۲۰۱۵ میلادی یک مهندس ژئوتکنیک نسبت به فرسایش های بیشتر و ناپدید شدن کل ساحل هشدار داده بود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی خدمات پارک‌های ملی و حیات وحش کویینزلند با بیان این که رِنجرها و محیطبانان این فرسایش ها را دیده‌بانی می کنند گفت: فروریزی خط ساحلی واقع در جنوب محوطه جاده “اینسکیپ” امروز صبح توسط محیط‌بانان دیده شده و بلافاصله مورد ارزیابی قرار گرفت. هم‌چنین این فرسایش در اردوگاه های ساحلی تاثیر نداشته است.

این احتمال وجود دارد که فرسایش به دلیل تضعیف بخشی از خط ساحلی با جریان جزر و مد و امواج ایجاد شده باشد. زمانی که این اتفاق زیر خط آب رخ می‌دهد، خط ساحلی تکیه‌گاه خود را از دست داده و قسمتی از ساحل با پیش‌روی به سمت آب‌ها و کشیده شدن به اعماق، گودالی به جا می‌گذارد.

به گزارش دیلی میل، به منظور تامین امنیت عمومی نظارت دقیق بر این سایت توسط خدمات پارک های ملی و حیات وحش کویینزلند ادامه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید