دهلی نو درخواست مذاکرات را نشانه ضعف اسلام آباد نداند

    کد خبر :375796

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به رد درخواست مذاکرات از سوی دهلی گفت که درخواست مذاکرات از سوی اسلام آباد را نشانه ضعف پاکستان ندانید؛ اسلام آباد نمی خواهد امنیت منطقه به خطر بیفتد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه پاکستان، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان طی اظهاراتی در واکنش به رد پذیرش مذاکرت از سوی دهلی نو گفت: زمان آن رسیده که سران دولت هند دست از تکبر و غرور برداشته و موضع واضح خود در قبال مذاکرات دهلی نو- اسلام آباد را مشخص کنند.

وی در ادامه و در واکنش به اظهارات «بپن راوت» رئیس ستاد ارتش هند مبنی بر تهدید به حمله نظامی به پاکستان گفت: دولت و ملت پاکستان برای دفاع از خاک خویش در مقابل تهدید های هند آماده اند؛ ما را تهدید نکنید ما در مقابل هیچ قدرتی سر خم نخواهیم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که اسلام آباد از این رو خواهان دوستی و مذاکرات با دهلی نو است که می داند که با بهبود روابط دو کشور، اوضاع منطقه نیز بهبود یافته و وضعیت اقتصادی نیز فروع خواهد یافت؛ درخواست مذاکره با دهلی را نشان ضعف ما ندانید ما نمی خواهیم امنیت منطقه به خطر بیفتد.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت که پاکستان در موقعیت استراتژیک خوبی قرار دارد؛ از یک طرف دسترسی به بازار عظیم چین و از دیگر سو در صورت بهبود روابط با دهلی نو، به بازار بزرگ دیگری از جهان دسترسی خواهیم داشت.

وی در واکنش به انتقاد برخی مبنی بر اینکه چرا عمران خان در نخستین سفر خود به عربستان سعودی از این کشور در خواست کمک مالی کرده است گفت: برای سرمایه گذاری به عربستان سفر کردم، نه برای قرض گرفتن و درخواست کمک مالی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید