اگر ترامپ ساکت بماند و هیچ توئیتی نکند، قیمت نفت ارزان‌تر خواهد شد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ۹:۵۴
    کد خبر :375699

حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران درهیات عامل سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) گفت: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سیاست را وارد این نهاد نفتی کرده است.

به گزارش ایرنا، کاظم پور اردبیلی در مصاحبه با شبکه سی. ان. بی. سی اظهار داشت: دولت آمریکا تلاش می‌کند سیاست را وارد اوپک کند. هدف این دولت آن است که اعضای این سازمان را متشتت کرده و با کاهش بهای نفت منافع خود را تضمین کند.
ترامپ گفته که بهای نفت بالاست و اوپک باید قیمت‌ها را پایین بیاورد. او همچنین خواستار افزایش تولید نفت برای جبران کاهش احتمالی عرضه نفت ایران، ونزوئلا و لیبی در بازار‌های جهانی شده است.
کاظم پور اردبیلی که در الجزایر با سی. ان. بی. سی مصاحبه می‌کرد، افزود: فکر می‌کنم کار‌هایی که آن‌ها (آمریکا) انجام می‌دهند، منجر به افزایش بهای نفت می‌شود.
وی افزود: اگر آن‌ها ساکت بمانند قیمت‌ها ارزان خواهد شد. من در این باره یقین دارم. من به او (ترامپ) می‌گویم ساکت بماند و هیچ توئیتی نکند. آنوقت بهای نفت بهتر خواهد شد.
نماینده ایران تاکید کرد که فشار سیاسی واشنگتن بر «اعضای اوپک و افراد قابل قبول نیست، نه فقط برای ایران بلکه برای دیگران هم قابل قبول نیست.»
کاظم پور اردبیلی برای شرکت در دهمین جلسه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC) به الجزایر رفته است. این جلسه صبح یکشنبه در الجزیره پایتخت الجزایر آغاز به کار کرد.
این کمیته به ریاست عربستان و با حضور نمایندگانی از ۲۴ کشور و از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. گفته شده وزیران انرژی ۱۰ کشور در این اجلاس حضور دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید