دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

مدارس ماندگار با قدمت بیش از ۵۰ سال شناسایی می‌شوند

    کد خبر :375592

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مدارس ماندگار با قدمت بیش از ۵۰ سال در سطح کشور شناسایی می‌شوند.

مهدی نوید ادهم صبح امروز در آئین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه دین و دانش قم با گرامیداشت ایام محرم عنوان کرد: مهم ترین پیام عاشورای حسینی رهایی انسان از جهل و نادانی است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: رسالت معلمان و مسئولان در آموزش و پرورش، قدم گذاشتن در مسیر آگاهی بخشی و از میان بردن جهل و نادانی است.

وی با اشاره به قدمت مدرسه دین و دانش قم تصریح کرد: شهید بهشتی این مدرسه را تاسیس کرد چرا که به قرار گرفتن دو عنصر مهم دین و علم معتقد بود این شهید بزرگوار الگوی بزرگی در راه کسب علم دانش و دین مداری است.

نوید ادهم بیان کرد: از ویژگی‌های مهم شهید بهشتی تدبر و تعقل و صلابت در پیمودن مسیر و عزم جدی در تحقق اهداف است ایشان نگاهی عمیق به دین داشت و به دور از تعصبات زبان‌های خارجی را تدریس می کرد.

وی عنوان کرد: این شهید فرهیخته بر این باور بود علاوه بر حوزه‌های علمیه، مدارس نیز می‌توانند نیروهای متعهد به اسلام را تربیت کنند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شهید بهشتی تنها یک شخصیت قضائی نبود و علاقه زیادی به حوزه تعلیم و تربیت داشت.

وی گفت: در مدرسه دین و دانش شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی حضور داشتند و در تعلیم و تربیت دانش آموزان مجاهدت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، نوید ادهم بیان کرد: دبیرستان دین و دانش در قم به واسطه قدمت تاریخی که دارد مدرسه ماندگار به شمار می‌رود، در قم مدارس حکیم نظامی، شیخ صدوق و دین و دانش جزء‌مدارس ماندگار هستند.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه مدارس ماندگار با قدمت بیش از ۵۰ سال در سطح کشور شناسایی می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید