کوربین: در خصوص برگزیت انتخابات را به همه پرسی ترجیح می دهیم

    کد خبر :375588

رهبر حزب کارگر انگلیس به عنوان اصلی ترین منتقد دولت این کشور، از خواست حزب متبوعش برای برگزاری انتخابات پارلمانی به جای برگزاری همه پرسی خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس، در واکنش به وضعیت نابسامان بوجود آمده در این کشور در خصوص طرح برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) از خواست خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام به جای همه پرسی خبر داد.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس، در هفته های اخیر نه تنها با واکنش منفی اتحادیه اروپا در خصوص طرح مورد نظر خود برای برگزیت مواجه شده بلکه در داخل انگلیس نیز شاهد افزایش مخالفت ها با برگزیت بوده است.

مجموع این عوامل موجب شده تا زمزمه هایی در خصوص برگزاری همه پرسی مجدد برای برگزیت شنیده شود.

در همین رابطه نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی تصریح کرد که مذاکرات بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا در بن‌بست است.

ترزا می در سخنان خود گفت که انگلیس تنها با احترام با اتحادیه اروپا رفتار کرده است و انگلیس [رفتاری] مشابه را انتظار دارد. رد کردن پیشنهاد این کشور بدون ارائه پیشنهادهای جایگزین تفصیلی، امر غیرقابل‌قبولی است.

وی در واکنش به رد پیشنهاد لندن از سوی بروکسل، و برای شکستن «بن‌بست» حاصل شده، خواهان ارائه یک پیشنهاد جایگزین از سوی اتحادیه اروپا شد.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین گفت که دولتش باید برای شرایط عدم توافق آماده شده و چنین نیز خواهد کرد.

ترزا می افزود که اروپایی‌ها باید موضوعات مهم و پیشنهادهای جایگزین‌شان را ارائه کنند تا بتوانیم بر سر آن‌ها بحث و بررسی کنیم، تا چنین کاری نکنیم، نمی‌توانیم پیشرفتی داشته باشیم.

نخست‌وزیر انگلیس افزود که هیچ مرزی در دریای ایرلند نمی‌تواند وجود داشته باشد و اتحادیه اروپا اگر فکر می‌کند که من با چنین مسئله‌ای موافقت می‌کنم، اشتباه کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید