ترکیه بدنبال گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با آلمان است

    کد خبر :375583

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته است که بدنبال گسترش روابط کشورش با آلمان است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه اعلام کرده است که در جریان سفر پیش روی خود به برلین تصمیم دارد تا پیوندهای سیاسی و اقتصادی کشورش را با آلمان تقویت کند.

این خبر را رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با خبرنگاران قبل از سفر به نیویورک اعلام کرد و در این ارتباط اردوغان گفت که در سفر ماه آینده به آلمان مسائل سیاسی و اقتصادی مهمی را دنبال خواهد کرد.

گفته شده رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر به آلمان، با هدف شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به امریکا سفر می‌کند و در آن جا قرار است تا با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز دیدار و گفتگو کند.

اردوغان در نشست خبری خود افزود که اولویتش در سفر ماه آینده به آلمان تقویت روابط آنکارا و برلین خواهد بود که طی چند سال گذشته فراز و نشیب های متعددی را تجربه کرده است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین این سفر را گامی مهم برای گسترش پیوندهای تجاری و اقتصادی میان دو طرف عنوان کرد که منافع قابل توجهی برای هر دو کشور به همراه دارد.

روابط ترکیه و آلمان پس از کودتای شکست خورده جولای ۲۰۱۶ دچار نوسان‌های متعددی بوده است و به تازگی پس از آزادی یک خبرنگار آلمانی در ترکیه، چشم انداز این روابط رو به بهبود به نظر می‌رسد.

حداقل سه میلیون شهروند ترکیه دارای تابعیت مضاعف آلمانی و ساکن این کشور هستند و آلمان در میان کشورهای اروپایی بیشترین حجم مبادلات تجاری و اقتصادی با ترکیه را داراست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید