آقاسی: شهرام ناظری بخواهد، وکالتش را می‌پذیرم

    کد خبر :375581

محمدحسین آقاسی (وکیل دادگستری) از ثبت اعتراض به حکم دادگاه محمدرضا شجریان، در تاریخ 24 شهریور (شنبه هفته قبل) خبر داد و گفت که امیدوار است حکم دادگاه تجدیدنظر تا پایان سال جاری صادر شود و به نفع موکل او باشد.

آقاسی بار دیگر در مورد فاصله زمانی طولانی میان ثبت شکایت در تیر 88 تا صدور حکم در شهریور 97 گفت: این فاصله زمانی 110 ماهه که در مرحله بدوی و در دادسرا انجام گرفت، جای تامل دارد.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: من الان پرونده دیگری از استاد شجریان دارم که در همان موقعیت زمانی که علیه صداوسیما شکایت کردم، علیه حسین شریعتمداری (مدیرمسئول روزنامه کیهان) ثبت شده و همان مدت طول کشیده است و هنوز بازپرس حتی پرونده را آماده تصمیم‌گیری نکرده است.

او تصریح کرد: شکایت محمدرضا شجریان علیه حسین شریعتمداری نیز با فاصله حدود 20 تا 25 روز از شکایت ایشان از صداوسیما در تیر 88 ثبت شد و آن هم بیش از 110 ماه است که فقط در دادسرا مانده است.

آقاسی در مورد اعلام آمادگی شهرام ناظری برای شکایت از صداوسیما هم گفت: من با آقای شهرام ناظری صحبت کردم و به ایشان گفتم اگر واقعا جدی هستید که شکایت کنید من تمام تجربیات این چندین ساله‌ام را در اختیارتان می‌گذارم. نمی‌‎گویم بیایید به من وکالت بدهید که احساس کنید می‌خواهم برای خودم بازاریابی کنم، اگرچه من برای استاد شجریان نیز این کار را به صورت افتخاری انجام دادم، اما تجربیاتم را در اختیارتان می‌گذارم چون در این پرونده بسیار جنگیده‌ایم.

او با اشاره به قانون سال 1348 و ماده 23 آن، توضیح داد: بعضی از کسانی که در این زمینه فعال هستند از قانون سال 1348 خبر ندارند که بر آن اساس شکایت کنند، ما قانونی داریم که صراحتا نوشته است چه آثاری در چه زمینه‌هایی مورد حمایت قانونگذار قرار می‌گیرد و ماده 23 آن از شش ماه تا دو سال برای کسی مجازات تعیین کرده است که بدون اجازه صاحب اثر، آثارش را پخش کند. این صراحت دارد. درحالی‌که دادگاه ما گفت این‌ها سوءنیت نداشته‌اند. سوءنیت نداشته‌اند یعنی چه؟! آنها اطلاع داشته‌اند که این آثار متعلق به استاد شجریان است و بدون اجازه او پخش‌شان کرده‌اند و سوء‌نیت‌شان محرز است. آنها حتی در لایحه‌شان نوشته‌اند که ما حاضر به پرداخت خسارت حقوقی هستیم و کیفری را قبول نداریم، یعنی می‌دانند که حق نداشته‌اند استفاده کنند ولی می‌گویند ما مجازات را قبول نداریم.

آقاسی در مورد اینکه صدور حکم دادگاه تجدیدنظر نیز همان قدر که صدور حکم اولیه طول کشید، زمان می‌برد یا خیر هم گفت: در دادگاه تجدیدنظر بسیار بعید می‌دانم که بتوانند یا بخواهند این همه مدت پرونده را متوقف کنند و فکر می‌کنم حداکثر تا قبل از پایان سال جاری در شعبه‌ای در مورد این پرونده تصمیم گرفته می‌شود مگر اینکه دادگاه لازم ببیند که تعیین وقت کند و از ما و صداوسیما مجددا دعوت کنند برای رسیدگی.

او در پایان با اشاره به سالروز تولد خسروی آواز ایران در اول مهر گفت: متاسفانه استاد در وضعیت سلامتی خوب نیست، پیش از این ما هر سال در شرکت دل آواز خدمت‌شان می‌رسیدیم و اکنون از صمیم قلب آرزومند بهبودی‌شان هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید