کمک های مالی به افغانستان در کانادا، آمریکا و دبی مصرف شده است

    کد خبر :375471

«ساپکو» گفت که بخش بزرگی از کمکهای مالی آمریکا و کشورهای خارجی برای بازسازی افغانستان، به حساب های بانکی در دبی منتقل شده و یا برای خرید خانه در آمریکا و کانادا به مصرف رسیده است.

به گزارش مهر، «جان ساپکو» بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گفتکو با «تورنتو استار» گفت که بخش زیادی از کمک های مالی آمریکا و کشورهای دیگر برای بازسازی افغانستان، حیف و میل شده است.

وی افزود: بخش بزرگی از کمک های خارجی ها برای بازسازی افغانستان به حساب‌های بانکی در دبی انتقال داده شده و یا برای خرید خانه‌ در ایالت «ویرجینای» آمریکا و شهر «ونکوور» کانادا مصرف شده‌است.

به گفته ساپکو از ۱۷ سال گذشته تاکنون-یعنی از زمان آغاز جنگ تحت رهبری آمریکا علیه تروریسم در افغانستان- این کشور هنوز هم با مشکلات وسیعی دست به گریبان است، ظرفیت و توانایی نیروهای امنیتی افغانستان هنوز هم با ابهام مواجه است، فساد اداری همچنان ادامه دارد و تولید مواد مخدر هنوز هم منبع مهم تامین شورشیان مخالف دولت افغانستان است.

وی افزود که آمریکا در مدت زمان بسیار کمک های مالی بسیار زیادی به افغانستان کرده است آنچه که خیلی بیشتر از ظرفیت اقتصادی کشور کوچکی مانند افغانستان است.

وی گفته است افغانستان هنوز هم با مشکل بزرگ فساد اداری روبرو است و ایالات متحده در بعضی از این مشکلات از جمله فساد اداری نقش دارد. چرا سرازیر شدن کمک های مالی بیحساب و کتاب آمریکا سبب شده است که فساد اداری در افغانستان بیشتر رشد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید