تروریستها سر به مخالفت با توافق روسی-ترکی درباره ادلب برداشتند

    کد خبر :375465

همانگونه که انتظار می رفت تروریستها زیر بار توافق ترکیه-روسیه درباره ادلب نرفتند و به مخالفت با آن برخاستند تا آنکارا را با چالش جدی روبرو سازند.

به گزارش بازتاب به نقل از رای الیوم، گروه موسوم به حراس الدین با توافق روسی-ترکی درباره ادلب که بر اساس آن منطقه حائل میان مناطق تحت کنترل دولت سوریه و مخالفان ایجاد می شود، مخالفت کرد.

همچنین برخی از سرکرده های هیئت تحریر الشام نیز به مخالفت با این توافق برخاستند.

در بیانیه حراس الدین آمده است: ما به عنوان حراس الدین با بیانیه و نشست ها درباره ادلب مخالفیم و درباره آن هشدار می دهیم.

حراس الدین اولین گروه نظامی در ادلب است که با توافق روسی-ترکی درباره ادلب مخالفت می کند.

همزمان با بیانیه حراس الدین برخی سرکرده های هیئت تحریر الشام از جمله ابوالیقظان المصری و ابوالفتح الفرغلی نیز با توافق روسیه-ترکیه درباره ادلب مخالفت و بر ادامه جنگ تاکید کردند.

حراس الدین شامل برخی سرکرده های القاعده است که با شکستن بیعت با ایمن الظواهری سرکرده القاعده مخالفت کردند و برخی تشکلات نظامی دیگر نیز به آن ملحق شدند و نفوذ این گروه اخیرا افزایش یافته است.

انتظار می رود که بر تعداد گروههای نظامی در ادلب که مخالف توافق ترکیه و روسیه که بر اساس آن منطقه عاری از سلاح به عمق ۲۰ کیلومتر ایجاد و سلاح های سنگین جمع آوری می شود و گشت های مشترک روسی و ترکی انجام می شود، افزوده شود.

این مخالفتها در واقع ترکیه را که متعهد به سرو سامان دادن اوضاع در ادلب شده، به چالش می کشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید