وزیر خارجه پاکستان وارد آمریکا شد

    کد خبر :375285

وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل وارد آمریکا شد وی به احتمال زیاد در حاشیه این اجلاس با همتای آمریکایی خود دیدار خواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه پاکستان، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان برای شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، صبح امروز وارد واشنگتن شد وی پس از اقامت یک روزه در این شهر راهی مقر سازمان ملل در نیویورک می شود.

«تهمینه جنجوعه» معاون وزارت امور خارجه پاکستان نیز قریشی را در این سفر همراهی می کند.

مطابق با اعلام وزارت خارجه پاکستان قریشی در این حاشیه این اجلاس با مقامات و وزیران خارجه سایر کشورها دیدار و گفتگو خواهد کرد. قریشی به احتمال فراوان با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود نیز در حاشیه این اجلاس دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بر اساس جزئیات قریشی در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) در مجمع عمومی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت. وی در سخنرانی خود به مواجهه نیروهای امنیتی هند به مردم کشمیرِ تحت کنترل این کشور نیز خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است که قرار بود وزرای خارجه هند و پاکستان نیز در حاشیه این اجلاس با یکدیگر گفتگو کنند اما دهلی نو ۲۴ ساعت بعد از موافقت با این دیدار، ضمن متهم کردن پاکستان به اقدامات تروریستی علیه نیروهای امنیتی این کشور ملاقات وزرای خارجه دو کشور را لغو کرد؛ متعاقب این حادثه تنش ها بین هند و پاکستان به شدت بالا گرفته است.

روز گذشته نیز رئیس کل ستاد ارتش هند طی اظهاراتی اعلام کرد که ضروری است که ارتش هند جواب دندان شکنی به عملیات های نظامی و تروریستی پاکستان بدهد و با این کشور مانند خودش رفتار کند.

وی در ادامه ضمن حمایت از لغو دیدار وزرای خارجه هند و پاکستان در آستانه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت که انجام مذاکرات بدون متوقف کردن اقدامات تروریستی بی معنی است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز ضمن نامناسب خواندن اظهارات رئیس ستاد ارتش پاکستان گفت: درخواست اسلام آباد برای حل مسائل از راه صلح را نشان ضعف پاکستان ندانید؛ ما نمی خواهیم امنیت منطقه به خطر بیفتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید