دیدار با مسئولان آمریکایی از دستورکار مسئولان فلسطین خارج شده است

    کد خبر :375270

وزیر خارجه فلسطین ضمن تأکید بر اینکه آمریکا میانجیگر صلح نیست گفت که بعد از تصمیم ترامپ برای اعتراف به قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هیچ دیداری میان مسئولان فلسطینی و آمریکایی صورت نگرفته است.

به گزارش بازتاب به نقل از النشره، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین تأکید کرد که بعد از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای اعتراف به قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، هیچ دیداری میان مسئولان فلسطینی و مسئولان آمریکایی صورت نگرفته است.

وی در نشست خبری مشترک با همتای ایرلندی خود تأکید کرد که دولت آمریکا علیه پرونده فلسطین و مردم این کشور اعلام جنگ کرده است به همین دلیل همه دیدارها و اقدامات مشترک با واشنگتن از دستور کار مسئولان فلسطینی خارج شده است.

وی در ادامه یادآور شد که آمریکا دیگر میانجیگر پرونده صلح نیست و فلسطین اجازه نخواهد داد آمریکا مسأله میانجیگری در پرونده صلح را با توجه به مواضع اخیر خود در دست بگیرد. وی افزود: با فضایی که آمریکایی ها ایجاد کرده اند نمی توان این کشور را به عنوان میانجی پذیرفت.

مالکی گفت که فلسطین تصمیم گرفته دست به دامان نهادهای بین المللی و سازمان های بین المللی شود تا از رویکرد ضد فلسطینی آمریکا شکایت کند و تشکیلات خودگردان فلسطین برای دفاع از پرونده فلسطین به همین روش سیاسی و دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر وزیر خارجه ایرلند نیز بر تعهد کشورش به اعتراف به دولت فلسطین در چارچوب مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل، تأکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید